Znajdziesz tutaj potwory występujące w Diablo. Każdego z nich są cztery odmiany, różniące się od siebie kolorem i lepszymi statystykami. Są bardziej wytrzymałe  oraz bardziej inteligentne. Charakteryzują się innymi cechami oraz nazwą grupy. Istnieją ich trzy różne gatunki - Undead (umarli), Animals (zwierzęta), Demons (demony).

Legenda opisów:
Rodzaj - podgatunek potwora
dlvl - poziom w podziemiach, na których występuje potwór
mlvl - poziom potwora
HP Single - punkty życia potwora w trybie single player
HP Multi - punkty życia potwora w trybie multi player
AC - klasa pancerza potwora
To Hit% - szansa potwora na trafienie twojej postaci
Damage - siła zadanych przez potwora obrażeń
MFL - odporność na Magic, Fire, Lightning (magia, ogień, błyskawice)
I - immune (immunitet)
R - resistance (odporność)

Atrybuty potworów są wypisane w trzech liniach, które są odpowiednikami trzem poziomom trudności (Normal, Nightmare, Hell). Resistances oraz Immunities dla poziomu Normal oraz Nightmare są te same, dlatego nie zostały one wypisane.
 





Zombies
(undead)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL
Zombie 1 - 2 1
16
31
2 - 3
56 - 59
108 - 112
4 - 7
13 - 22
19 - 31
5
55
85
10
95
130
2 - 5
8 - 14
14 - 26

I - -

I - -

Ghoul 2 - 3 2
17
32
3 - 5
59 - 65
112 - 120
7 - 11
22 - 32
31 - 47
10
60
90
10
95
130
3 - 10
10 - 24
18 - 46

I - -

I - -

Rotting Carcass 2 - 4 4
19
34
7 - 12
71 - 86
128 - 148
15 - 25
46 - 76
63 - 103
15
65
95
25
110
145
5 - 15
14 - 34
26 - 66

I - -

IR -

Black Death 3 - 5 6
21
36
12 - 20
86 - 110
148 - 180
25 - 40
76 - 121
103 - 163
20
70
100
30
115
150
6 - 22
16 - 48
30 - 94

I - -

I - R

Zombie są bardzo powolne. Dlatego nie stanowią żadnej groźby. Jednak jeśli już dosięgnie cię ich uderzenie trochę życia zabierze. Uwaga na żółte Black Death. Jeśli cię trafią odbierają na stałe punkty życia. Najlepiej potraktować ich Holy Bolt'em na który podatne są wszystkie zombie. Nie szarżuj magiem bo możesz się niechcąco wteleprować w ich grupę, a wtedy może być źle. Wszystkie odporne są na magię.




Fallen Ones with spear
(animals)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL
Fallen One 1 - 3 1
16
31
1 - 2
53 - 56
104 - 108
1 - 4
4 - 11
7 - 19
0
50
80
15
100
135
1 - 3
6 - 10
10 - 18
 
Carver 2 - 3 3
18
33
2 - 4
56 - 62
108 - 116
4 - 8
13 - 25
19 - 35
5
55
85
20
105
140
2 - 5
8 - 14
14 - 26
 
Devil Kin 2 - 4 5
20
35
6 - 12
68 - 86
124 - 148
12 - 24
37 - 71
51 - 99
10
60
90
25
110
145
3 - 7
10 - 18
18 - 34



- R -

Dark One 3 - 5 7
22
37
10 - 18
80 - 104
140 - 172
20 - 36
61 - 109
83 - 147
15
65
95
30
115
150
4 - 8
12 - 20
22 - 38



- - R

Występują ich po dwa rodzaje. Każdy z gatunków posiada różne warianty uzbrojenia. Włócznicy mają większy zasięg i obrażenia, zaś miecznicy są żywotniejsi. Nie są specjalne mocne, więc nie musisz się ich obawiać. Podatne są na każdy rodzaj magii. To bardzo denerwujące potworki, szczególnie dla wojów. Są tak strachliwe, że gdy na ich oczach zabijesz jakiegoś potwora uciekają i nieraz trzeba się za nimi uganiać. Unikatowy upadły o imieniu Shadowcrow wraz z obstawą mają zdolność znikania.




Fallen Ones with sword
(animals)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL
Fallen One 1 - 3 1
16
31
1 - 2
53 - 56
104 - 106
2 - 5
7 - 16
11 - 23
10
60
90
15
100
135
1 - 4
6 - 12
10 - 22
 
Carver 2 - 3 3
18
33
2 - 4
56 - 62
108 - 116
5 - 9
16 - 28
23 - 39
15
65
95
20
105
140
2 - 7
8 - 8
14 - 34
 
Devil Kin 2 - 4 5
20
35
8 - 12
74 - 86
132 - 148
16 - 24
49 - 73
67 - 99
20
70
100
25
110
145
4 - 10
12 - 24
22 - 46



- R -

Dark One 3 - 5 7
22
37
12 - 18
86 - 106
148 - 172
24 - 36
73 - 109
99 - 147
25
75
105
30
115
150
4 - 12
12 - 28
22 - 54



- - R




Skeletons
(undead)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL
Skeleton 1 - 2 1
16
31
1 - 2
53 - 56
104 - 108
2 - 4
7 - 13
9 - 19
0
50
80
20
105
140
1 - 4
6 - 12
10 - 22

I - -

I - -

Corpse Axe 2 - 3 2
17
32
2 - 3
56 - 59
108 - 112
4 - 7
13 - 22
19 - 31
0
50
80
25
110
145
3 - 5
10 - 14
18 - 26

I - -

I - -

Burning Dead 2 - 4 4
19
34
4 - 6
62 - 68
116 - 124
8 - 12
25 - 37
35 - 51
5
55
85
30
115
150
3 - 7
10 - 18
18 - 34

IR -

II -

Horror 3 - 5 6
21
36
6 - 10
68 - 80
124 - 140
12 - 20
37 - 61
51 - 83
15
65
95
35
120
155
4 - 9
12 - 22
22 - 42

I - R

I - R

Szkielety są najliczniejszą, a zarazem najsłabszą grupą wrogów. Każdy rodzaj ma trzy warianty uzbrojenia - topory, łuki oraz miecz wraz z tarczą. Szczególnie uciążliwie oraz niebezpiecznie są te wyposażone w łuki. Warto tutaj wspomnieć na temat unikatowego Shadow Drinker'a który potrafi przemieszczać się pod ziemią. Występuje w katakumbach.




Skeleton Archers
(undead)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Skeleton Archer

2 - 3

3
18
33

1 - 2
53 - 56
104 - 108

2 - 4
7 - 13
11 - 19

0
50
80

15
100
135

1 - 2
6 - 8
10 - 14

I - -

I - -

Corpse Bow

2 - 4

5
20
35

4 - 8
62 - 66
116 - 132

8 - 16
25 - 33
35 - 67

0
50
80

25
110
145

1 - 4
6 - 12
10 - 22

I - -

I - -

Burning Dead
Archer

3 - 5

7
22
37

5 - 12
65 - 86
120 - 148

10 - 24
31 - 73
43 - 99

5
55
85

30
115
150

1 - 6
6 - 16
10 - 30

IR -

II -

Horror Archer

4 - 6

9
24
39

7 - 22
71 - 116
128 - 190

15 - 45
46 - 136
63 - 183

15
65
95

35
120
155

2 - 9
8 - 22
14 - 42

I - R

I - R




Skeleton Captains
(undead)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Skeleton Captain

1 - 3

2
17
32

1 - 3
53 - 59
104 - 112

3 - 6
10 - 19
15 - 27

10
60
90

20
105
140

2 - 7
8 - 18
14 - 34

I - -

I - -

Corpse Captain

2 - 4

4
19
34

6 - 10
68 - 80
124 - 140

12 - 20
37 - 61
51 - 83

5
55
85

30
115
150

3 - 9
10 - 22
18 - 42

I - -

I - -

Burning Dead
Captain

3 - 5

6
21
36

8 - 15
74 - 95
132 - 160

16 - 30
49 - 91
67 - 123

15
65
95

35
120
155

4 - 10
12 - 24
22 - 46

IR -

II -

Horror Captain

4 - 6

8
23
38

17 - 25
101 - 125
168 - 200

35 - 50
106 - 151
143 - 203

30
80
110

40
125
160

5 - 14
14 - 32
26 - 62

I - R

I - R




Scavengers
(animals)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Scavenger

1 - 3

2
17
32

1 - 3
53 - 59
104 - 112

3 - 6
10 - 19
15 - 27

10
60
90

20
105
140

1 - 5
6 - 14
10 - 26



- R -

Plague Eater

2 - 4

4
19
34

6 - 12
68 - 86
124 - 148

12 - 24
37 - 73
51 - 99

20
70
100

30
115
150

1 - 8
6 - 20
10 - 38



- - R

Shadow Beast

3 - 5

6
21
36

12 - 18
86 - 104
148 - 172

24 - 36
73 - 109
99 - 147

25
75
105

35
120
155

3 - 12
10 - 28
18 - 54



- R -

Bone Gasher

4 - 6

8
23
38

14 - 20
92 - 110
156 - 180

28 - 40
85 - 121
115 - 163

30
80
110

35
120
155

5 - 15
14 - 34
26 - 66

R - -

- - R

Są podatne na wszystkie rodzaje magii. Gdy zranisz jednego z nich uciekają i jedzą szczątki potworów, aby się zregenerować. Stąd też ich nazwa, która po polsku brzmi Ścierwojady.




Winged Fiends
(animals)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Fiend

2 - 3

3
18
33

1 - 3
53 - 59
104 - 112

3 - 6
10 - 19
15 - 27

0
50
80

35
120
155

1 - 6
6 - 16
10 - 30

 

Blink

3 - 5

7
22
37

6 - 14
68 - 92
124 - 156

12 - 28
37 - 85
51 - 115

15
65
95

45
130
165

1 - 8
6 - 20
10 - 38

 

Gloom

4 - 6

9
24
39

14 - 18
92 - 104
156 - 172

28 - 36
85 - 109
115 - 147

35
85
115

70
155
190

4 - 12
12 - 28
22 - 54

R - -

R - -

Familiar

6 - 8

13
28
43

10 - 17
80 - 101
140 - 168

20 - 35
61 - 106
83 - 143

35
85
115

50
135
170

4 - 16
12 - 36
22 - 70

R - I

R - I

Kolejny z przykładów na to, że powiedzenie "Pozory mylą" ma sens. Niech nie zwiodą cię ich małe rozmiary. Są naprawdę niebezpieczne. Blink posiada umiejętność teleportacji w chwili gdy zostanie trafiony. Gloom może szarżować, Fammiliar atakuje Lightningiem na krótkim dystansie.




The Hiddens
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Hidden

2 - 5

5
20
35

4 - 12
62 - 86
116 - 148

8 - 24
25 - 73
35 - 99

25
75
105

35
120
155

3 - 6
10 - 16
18 - 30

 

Stalker

5 - 7

9
24
39

15 - 22
95 - 116
160 - 188

30 - 45
91 - 136
123 - 183

30
80
110

40
125
160

8 - 16
20 - 36
28 - 70

 

Unseen

6 - 8

11
26
41

17 - 25
101 - 100
168 - 200

35 - 50
106 - 151
143 - 203

30
80
110

45
130
165

12 - 20
28 - 44
54 - 86

R - -

I - -

Illusion Weaver

8 - 10

13
28
43

20 - 30
110 - 140
180 - 220

40 - 60
121 - 181
163 - 243

30
80
110

60
145
180

16 - 24
36 - 52
70 - 102

RR -

IR -

Mają oni zdolność poruszania się pod ziemią. Podczas tego odzyskują punkty życia. Im lepszy gatunek, tym bliżej nciebie się pojawiają. Nie są specjalnie niebezpieczne.




Goat Men
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Flesh Clan

21
4 - 6

8
23
38

15 - 22
95 - 116
160 - 188

30 - 45
91 - 136
123 - 183

40
90
120

50
135
170

4 - 10
12 - 24
22 - 46

 

Stone Clan

5 - 7

10
25
40

20 - 27
110 - 131
180 - 208

40 - 55
121 - 166
163 - 223

40
90
120

60
145
180

6 - 12
16 - 28
30 - 54

R - -

I - -

Fire Clan

6 - 8

12
27
42

25 - 32
125 - 146
200 - 228

50 - 65
151 - 196
203 - 263

45
95
125

70
155
190

8 - 16
20 - 36
38 - 70

- R -

- I -

Night Clan

7 - 9

14
29
44

27 - 35
131 - 155
208 - 240

55 - 70
166 - 211
223 - 283

50
100
130

80
165
200

10 - 20
24 - 44
46 - 86

R - -

I - -

1Pojawiają się na 2 levelu jedynie podczas questu Poisoned Water Supply.

Każdy gatunek ma po dwa warianty uzbrojenia - łuki oraz maczugi. Kozły posiadające maczugi są niebezpieczne ponieważ zadają ciosy z bardzo dużą częstotliwością. Za to łucznicy mogą cię przygwoździć swoimi strząłami. Do tej rasy należy Garbad the Weak, pojawiający się w jednym z questów. Unikatowe Deathshade Fleshmaul oraz Blighthorn Steelmace wraz z obstawą posiadają zdolność do szarżowania. Szczególnie dużych kłopotów przysporzy ci Blightfire i jego ekipa, którzy używają czaru
Blood Star. Na te krwawe gwiazdy potrzebujesz odporności na magię.




Goat Men Archers
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Flesh Clan Archer

21
4 - 6

8
23
38

10 - 17
80 - 101
140 - 168

20 - 35
61 - 106
83 - 143

35
85
115

35
120
155

1 - 7
6 - 18
10 - 34

 

Stone Clan Archer

5 - 7

10
25
40

15 - 20
95 - 110
160 - 180

30 - 40
91 - 121
123 - 163

35
85
115

40
125
160

2 - 9
8 - 22
14 - 42

R - -

I - -

Fire Clan Archer

6 - 8

12
27
42

20 - 25
110 - 125
180 - 200

40 - 50
121 - 151
163 - 203

35
85
115

45
130
165

3 - 11
10 - 26
18 - 50

- R -

- I -

Night Clan Archer

7 - 9
10
2

14
29
44

25 - 32
125 - 146
200 - 228

50 - 65
151 - 196
203 - 263

40
90
120

50
135
170

4 - 13
12 - 30
22 - 58

R - -

I - -

1Pojawiają się na 2 levelu jedynie podczas questu Poisoned Water Supply.
2Pojawiają się na levelu 10 jedynie podczas questu Anvil of Fury.





Overlords
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Overlord

41
5 - 7

10
25
40

30 - 40
140 - 170
220 - 260

60 - 80
181 - 241
243 - 323

55
105
135

55
140
175

6 - 12
16 - 28
30 - 54



- R -

Mud Man

7 - 9

14
29
44

50 - 62
200 - 236
300 - 348

100 - 125
301 - 376
403 - 503

60
110
140

60
145
180

8 - 16
20 - 36
38 - 70



- - I

Toad Demon

8 - 10

16
31
46

67 - 80
251 - 270
368 - 420

135 - 160
406 - 441
543 - 643

65
115
145

70
155
190

8 - 16
20 - 36
38 - 70

I - -

I - R

Flayed One

10 - 12

20
35
50

80 - 100
290 - 350
420 - 500

160 - 200
481 - 601
643 - 803

70
120
150

85
170
205

10 - 20
24 - 44
48 - 86

RI -

II -

1Pojawiają się na 4 levelu jedynie podczas questu Ogden's Sign.

Pierwszy Overlord, którego spotykasz to Butcher. Jest niebezpieczny zwłaszcza dla słabo zaawansowanych bohaterów. Szczególnie problemy mają wojownicy. Wszystkie są silne. Unikatowy Baron Sludge i jego ekipa posiadają zdolność znikania.




Gargoyles
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Winged - Demon

5 - 7

9
24
39

22 - 30
116 - 140
188 - 220

45 - 60
136 - 181
183 - 243

45
95
125

50
135
170

10 - 16
24 - 36
48 - 70

IR -

II -

Gargoyle

7 - 9

13
28
43

30 - 45
140 - 185
220 - 280

60 - 90
181 - 271
243 - 363

45
95
125

65
150
185

10 - 16
24 - 36
48 - 70

I - R

I - I

Blood Claw

9 - 11

19
34
49

37 - 62
161 - 236
248 - 348

75 - 125
226 - 376
303 - 503

50
100
130

80
165
200

14 - 22
32 - 48
62 - 94

II -

IIR

Death Wing

10 - 12

23
38
53

45 - 75
185 - 275
280 - 400

90 - 150
271 - 451
363 - 603

60
110
140

95
180
215

16 - 28
36 - 60
70 - 90

I - I

IRI

Posiadają zdolności przemieniania się w kamień. To właśnie wtedy się regenerują. Wszystkie odporne są na magię.




Magma Demons
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Magma Demon

8 - 9

13
28
43

25 - 35
125 - 155
200 - 240

50 - 70
151 - 211
203 - 283

45
95
125

45
130
165

2 - 10
8 - 24
14 - 48

IR -

II -

Blood Stone

8 - 10

14
29
44

28 - 37
134 - 161
212 - 248

55 - 75
166 - 226
223 - 303

45
95
125

50
135
170

2 - 12
8 - 28
14 - 54

II -

II -

Hell Stone

9 - 11

16
31
46

30 - 40
140 - 170
220 - 260

60 - 80
181 - 241
243 - 323

50
100
130

60
145
180

2 - 20
8 - 44
14 - 86

II -

II -

Lava Lord

9 - 11

18
33
48

35 - 42
155 - 176
240 - 268

70 - 85
211 - 256
283 - 343

60
110
140

75
160
195

4 - 24
12 - 52
22 - 102

II -

II -

Wszystkie posiadają zdolność do rzucania dużymi kulami lawy. Wszystkie odporne są na magię i ogień, za to są podatne na magię błyskawic.




Horned Demons
(animals)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Horned Demon

51
7 - 9

13
28
43

20 - 40
110 - 170
180 - 260

40 - 80
121 - 241
163 - 323

40
90
120

60
145
180

2 - 16
8 - 36
14 - 70



- R -

Mud Runner

8 - 10

15
30
45

25 - 45
125 - 185
200 - 280

50 - 90
151 - 271
203 - 363

45
95
125

70
155
190

6 - 18
16 - 40
30 - 78



- R -

Frost Charger

9 - 11

17
32
47

30 - 50
140 - 200
220 - 300

60 - 100
181 - 301
243 - 403

50
100
130

80
165
200

8 - 20
20 - 44
38 - 86

I - R

I - R

Obsidian Lord

10 - 12

19
34
49

35 - 55
155 - 215
240 - 320

70 - 110
211 - 331
283 - 443

55
105
135

90
175
210

10 - 22
24 - 48
46 - 94

I - R

III

1Pojawiają się na 5 levelu jedynie podczas questu Arkain's Valor.

Wszystkie z nich posiadają zdolność do szarży na przeciwnika. Obsiadianowe Lordy na poziomie trudności Hell są odporne na wszystkie rodzaje magii.




Spitting Terrors
(animals)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Acid Beast

6 - 8

11
26
41

20 - 33
110 - 149
180 - 232

40 - 66
121 - 199
163 - 267

30
80
110

40
125
160

4 - 12
12 - 28
22 - 54



I - -

Poison Spitter

8 - 10

15
30
45

30 - 42
140 - 176
220 - 268

60 - 85
181 - 256
243 - 343

30
90
110

45
130
165

4 - 16
12 - 36
22 - 70



I - -

Spit Beast

10 - 12

21
36
51

40 - 55
170 - 215
260 - 220

80 - 110
241 - 331
323 - 443

35
85
115

55
140
175

8 - 18
20 - 40
38 - 78

R - -

I - R

Lava Maw

12 - 14

25
40
55

50 - 75
200 - 275
300 - 400

100 - 150
301 - 451
403 - 603

35
85
115

65
150
185

10 - 20
24 - 44
46 - 86

RI -

II -

Wszystkie posiadają zdolność plucia kwasem, który należy do czarów, na które potrzebna jest odporność na magię. Po ich zabiciu, z ich ciał wylewa się niebezpieczny kwas, który przestaje być groźny dopiero po chwili. Bardzo niebezpieczne są Lava Maw. Lepiej nie wchodzić z więcej niż jednym w bezpośredni kontakt, ponieważ zadają one ciosy z bardzo dużą częstotliwością i jeśli cię okrążą, nic ci nie pomoże.




Lightning Demons
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Red Storm

9 - 11

18
33
48

27 - 55
131 - 215
208 - 320

55 - 110
166 - 331
223 - 443

30
80
110

80
165
200

8 - 18
20 - 40
36 - 78

I - R

I - I

Storm Rider

10 - 12

20
35
50

30 - 60
140 - 230
220 - 340

60 - 120
181 - 361
243 - 483

30
80
110

80
165
200

8 - 18
20 - 40
36 - 78

R - I

I - I

Storm Lord

11 - 13

22
37
52

37 - 67
161 - 251
248 - 368

75 - 135
226 - 406
303 - 543

35
85
115

85
170
205

12 - 24
28 - 52
54 - 102

R - I

I - I

Maelstorm

12 - 14

24
39
54

45 - 75
185 - 275
280 - 400

90 - 150
271 - 451
363 - 603

40
90
120

90
175
210

12 - 28
28 - 62
54 - 118

R - I

I - I

Wszystkie atakują czarem Lightining, będący przy tym odpornym na magię błyskawic. Uważaj na nich, ponieważ atakują z dużą częstotliwością.




Balrogs
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Slayer

10 - 12

20
35
50

60 - 70
230 - 260
340 - 380

120 - 140
361 - 421
483 - 563

60
110
140

100
185
220

12 - 20
28 - 44
54 - 86

RI -

RI -

Guardian

11 - 13

22
37
52

70 - 80
260 - 290
380 - 420

140 - 160
421 - 481
563 - 643

65
115
145

110
195
230

14 - 22
32 - 48
62 - 94

RI -

RI -

Vortex Lord

12 - 14

24
39
54

80 - 90
290 - 320
420 - 460

160 - 180
481 - 541
643 - 723

70
120
150

120
205
240

18 - 24
40 - 52
78 - 102

RI -

RIR

Balrog

13 - 15

26
41
56

90 - 100
320 - 350
460 - 500

180 - 200
541 - 601
723 - 803

75
125
155

130
215
250

22 - 30
48 - 64
94 - 126

RI -

RIR

Wszystkie posiadają zdolność posługiwania się czarem Inferno. Są odporne na magię ognia. Wszystkie podatne na magię błyskawic.




Vipers
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Cave Viper

11 - 13

21
36
51

50 - 75
200 - 275
300 - 400

100 - 150
301 - 451
403 - 603

60
110
140

90
175
210

8 - 20
20 - 44
38 - 86

I - -

I - -

Fire Drake

12 - 14

23
38
53

60 - 85
230 - 305
340 - 440

120 - 170
361 - 311
483 - 683

65
115
145

105
190
225

12 - 24
28 - 52
54 - 102

IR -

II -

Gold Viper

13 - 14

25
40
55

70 - 80
260 - 320
380 - 460

140 - 180
421 - 541
563 - 723

70
120
150

120
205
240

15 - 26
34 - 56
66 - 110

I - R

I - R

Azure Drake

15 - 15

27
42
57

80 - 100
290 - 350
420 - 500

160 - 200
481 - 601
643 - 803

75
125
155

130
215
250

18 - 30
40 - 64
78 - 126

- RR

IRI

Szybkie i zwinne potwory. Ciężko w nie trafić ponieważ poruszają się bardzo szybko.




Succubi

(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Succubus

12 - 14

24
39
54

60 - 75
230 - 275
340 - 400

120 - 150
361 - 451
483 - 603

60
110
140

100
185
220

1 - 20
6 - 44
10 - 86

R - -

IR -

Snow Witch

13 - 15

26
41
56

67 - 87
251 - 311
368 - 448

135 - 175
406 - 526
543 - 703

65
115
145

110
195
230

1 - 24
6 - 52
10 - 102

- - R

I - R

Hell Spawn

14 - 15

28
43
58

75 - 100
275 - 350
400 - 500

150 - 200
451 - 601
603 - 803

75
125
155

115
200
235

1 - 30
6 - 64
10 - 126

R - I

IIR

Soul Burner

15 - 15

30
45
60

70 - 112
260 - 386
380 - 548

140 - 225
421 - 676
563 - 903

85
135
165

120
205
240

1 - 35
6 - 74
10 - 146

RIR

III

Te demoniczne, skrzydlate wiedźmy są trudnym przeciwnikiem. Szczególnie groźne są gdy atakują w dużych grupach.  Wszystkie posiadają zdolność atakowania czaru Blood Star. Na poziomie trudności Hell są odporne na wszelkie rodzaje magii.




Knights
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Black Knight

12 - 14
16
1

24
39
54

75 - 75
275 - 275
400 - 400

150 - 150
451 - 451
603 - 603

75
125
155

110
195
230

15 - 20
34 - 44
66 - 86

R - R

RI

Doom Guard

13 - 15

26
41
56

82 - 82
296 - 296
428 - 428

165 - 165
496 - 496
663 - 663

75
125
155

130
215
250

18 - 25
40 - 54
78 - 106

RR -

RI -

Steel Lord

132
14 - 15

28
43
58

90 - 90
320 - 320
460 - 460

180 - 180
541 - 541
723 - 723

80
130
160

120
205
240

20 - 30
44 - 64
86 - 126

RIR

IIR

Blood Knight

13 - 14
16

30
45
60

100 - 100
350 - 350
500 - 500

200 - 200
601 - 601
803 - 803

85
135
165

130
215
250

25 - 35
54 - 74
106 - 146

IRI

IRI

1Na poziomie 16 występują tylko w komnacie Diablo.
2Pojawiają się na poziomie 13 tylko podczas questu Warlord of Blood.




Mages
(demons)
 
Rodzaj dlvl mlvl HP Single HP Multi AC To Hit% Damage MFL

Counselor1

13 - 14

25
40
55

35 - 35
155 - 155
190 - 190

70 - 70
211 - 211
283 - 283

0
50
80

90
175
210

8 - 20
20 - 44
38 - 86

RRR

RRR

Magistrate2

14 - 15

27
42
57

42 - 42
176 - 176
268 - 268

85 - 85
256 - 256
343 - 343

0
50
80

100
195
220

10 - 24
24 - 52
46 - 102

RIR

IIR

Cabalist3

15 - 15

29
44
59

60 - 60
230 - 230
340 - 340

120 - 120
361 - 361
483 - 483

0
50
80

110
205
230

14 - 30
32 - 64
62 - 126

RRI

IRI

Advocate4

155
16 - 16

30
45
60

72 - 72
266 - 266
388 - 388

145 - 145
436 - 436
583 - 583

0
50
80

120
215
240

15 - 25
34 - 54
66 - 106

IRI

III

1Counselors mają zdolność do rzucania Firebolt'ów.
2Magistrates mają zdolność do rzucania Charged Bolt'ów.
3Cabalists mają zdolność do rzucania Lightning'ów.
4Advocates mają zdolność do rzucania Fireball'ów.
5Pojawiają się na poziomie 15 tylko podczas questu Arch-Bishop Lazarus.