Czempioni to unikalne
potwory występujące w grze Diablo. Ich wygląd jest zbliżony do
potwora podstawowego, na którym bazują. Różnica jest głównie w
statystykach. Są silniejsze, a na niższych poziomach podziemi
często towarzyszy im grupa stworów tego samego gatunku, które
mają również specjalne właściwości oraz podwojone HP. Pojawiają
się zawsze na określonych poziomach. Dodatkowo posiadają
specjalną zdolność ataku, którą nie władają ich zwykłe
odpowiedniki.
Ogólnie istnieją ich trzy różne
gatunki - Undead
(umarli), Animal (zwierzęta), Demons (demony).
Legenda opisów:
Rodzaj - podgatunek potwora
Typ - rodzaj zwykłego potwora, na którym bazuje czempion
Mob - grupa otaczająca czempiona, w postaci kilku potworów
dlvl - poziom w podziemiach, na których występuje czempion
mlvl - poziom czempiona
HP - punkty życia czempiona
Damage - siła zadanych przez czempiona obrażeń
MFL - odporność na Magic, Fire, Lightning (magia,
ogień, błyskawice)
I - immune (immunitet)
R - resistance (odporność)
Atrybuty potworów są wypisane w trzech liniach, które są
odpowiednikami trzem poziomom trudności (Normal, Nightmare,
Hell). Resistances oraz Immunities dla poziomu Normal oraz
Nightmare są te same, dlatego nie zostały one wypisane. Armor
Class oraz Chance to Hit czempioni mają identyczne jak zwykłe
potwory.
|