|
|
Zamieszczone zostały tutaj mitologiczne
opisy postaci występujących w grze Diablo 1.
|
|
|
Wojownicy z ziem Khanduras są dobrze wyszkoleni we władaniu
wszelakimi rodzajami broni. Możemy ich spotkać wszędzie tam, gdzie
toczy się konflikt zbrojny - od szlachetnych paladynów począwszy do
pozbawionych wszelkich skrupułów najemników. Wielu tych żądnych
przygód ludzi przyłączyło się do armii króla Leorica. Wszyscy ci
ochotnicy wzięli udział
w wojnie przeciwko Północnemu królestwu Westmarch. Gdy ognie wojny
wypaliły się już do cna, wojownicy ci powrócili do swoich domów i
znaleźli własne królestwo tonące w chaosie.
Liczne mroczne plotki o tajemniczej śmierci króla Leorica oraz źle,
które czai się w jego katedrze ściągnęło do Khanduras wielu
bohaterów szukających fortuny i sławy. Kilku z tych odważnych ludzi,
mimo iż byli ostrzegani przez lud Tristram, zeszło do opanowanego
przez chaos labiryntu leżącego w podziemiach starego kościoła.
|
Wszelki słuch o nich zaginął...
Do Tristram nadciągają ciągle nowi wojownicy, i bez względu na to,
czy kieruje nimi odwaga, honor, szaleństwo czy żądza zysku, są
gotowi stawić czoła wyzwaniu jakie czeka na nich w niezbadanych
ciemnościach leżących w głębi ziemi.
Klasa Wojowników jest najsilniejszą i najbardziej odporną spośród trzech
dostępnych klas. Specjalizuje się w bezpośredniej walce, lecz jej
słabością jest fakt, że intensywny trening fizyczny nie pozostawił
wiele czasu na zdobycie chociaż podstawowej wiedzy magicznej.
Wojownicy większość czasu spędzają poza swoimi domami i z dala od
cywilizacji, co spowodowało, że posiadają oni wiedzę, jak reperować
swoją broń oraz także zbroję, chociaż ich zdobyta wiedza nie może równać się z
talentem kowali. |
|
|
|
Siostry Niewidocznego Oka są luźno zorganizowaną
oraz otoczoną wśród
ludów zachodu nimbem tajemnicy gildią. Te doskonale wyćwiczone
łuczniczki stosują się do starożytnych filozofii Wschodu, które
pozwoliły na opanowanie zmysłu "wewnętrznego widzenia", którego
używają w walce oraz do unikania niebezpiecznych pułapek. Znane na
zachodzie jako Wędrowniczki, Siostry ukrywają swoją przynależność
wyglądając jak zwykłe podróżne. Wielu pompatycznych durni zapłaciło
straszliwą cenę za swoją próżność i niedocenianie w walce tych
kobiet o stalowych nerwach.
Dziwne wydarzenia w Khanduras przyciągnęły także ich uwagę, dlatego
też przybyły spoza odległych Wschodnich wydm, by wypróbować swoje
umiejętności przeciwko zalegającemu w Tristram złu. Wierzą także, że
w ruinach klasztoru Horadrim zdobędą niewyobrażalne bogactwa. |
Mimo, iż nie są tak silne w bezpośredniej walce jak Wojownicy,
Wędrowniczki są bezwzględnymi mistrzyniami łuku. Uzdolniona siostra
może wysłać ku przeciwnikowi istny grad strzał, każdą z nich
niedbale wymierzając z doskonałą precyzją. Wewnętrzny szósty zmysł,
który wszystkie zdają się posiadać, pozwala im w porę wyczuwać
pułapki i pomaga w ich rozbrojeniu. |
|
|
|
Chociaż wśród przesądnych i religijnych ziem Zachodu praktykujący
sztuki mistyczne budzą strach, wielu magów odbyło pielgrzymkę z
dalekiego wschodu, by zobaczyć, jakie zło czyha pod ruinami Katedry
w Khanduras. Okryte dużą mgłą tajemnicy i chwały, Braterstwo Vizjerei
to jeden z
najstarszych i najpotężniejszych klanów magów Wschodu. Wysłało wielu
swoich akolitów by obserwowali mroczne wydarzenia dziejące się w Khanduras.
Vizjerei, znani ze swoich jaskrawo ubarwionych turinash czyli szat
sakralnych, mają bezpośredni interes zarówno podczas gromadzenia mocy
demonów, jak i ich zabijaniu. Rada starszych Vizjerei ma nadzieję,
że ich akolici poznają tajemnice zła, które rośnie w siłę na
Zachodzie oraz potrafią je zniszczyć. Wielu wędrownych Magów
przyciągnęła także możliwość odkrycia, wydawało by się na zawsze
utraconych tomów zawierających starą wiedzę magiczną. |
Większość magii w Khanduras zawarta jest w zaklętych przedmiotach i
eliksirach. Magowie Wschodu poznali sztukę rozumienia i rzucania
zaklęć bardziej niż pozostałe klasy. O ile początkujący Vizjerei
znają tylko podstawowe czary, można spodziewać się, że gdy odkryją
nowe formuły magiczne szybko urosną w siłę. Wszyscy Magowie dzięki
zdolności czerpania mocy z otoczenia i jej kierunkowania posiadają
umiejętność ładowania magicznych lasek. |
|
|
|
|