Diablo 1 jest klasykiem, a to kultowe gry mają to do siebie, że wokół nich jest pełno tajemnic i legend. Z reguły powstają one przez graczy, wiele osób robi dużo aby te rzeczy uwiarygodnić. W tym dziale postanowiłem zebrać wszystkie największe mity jakie na przestrzeni lat utworzyły się i stały nieodłącznym elementem tej gry.


1. Cow Level
Na pewno wielu graczy Diablo 1 pamięta tajemniczą plotkę na temat krowiego levelu, która rozprzestrzeniła się w błyskawicznym tempie po wszystkich krainach BattleNetu. Wszystko przez umieszczone w mieście Tristram trzy krowy. Ludzie zastanawiali w jakim celu zostały one tam umieszczone. Ponoć poprzez kliknięcie na daną krówkę określoną ilość razy można było się przenieść do sekretnego poziomu, w którym to podobno miało się stawić czoła tym zwierzętom dowodzonym przez straszliwego krowiego króla. Oczywiście taki poziom nie istnieje, ale w taki właśnie sposób narodziła się legenda. Kto ją zapoczątkował, tego nie wiadomo lecz przetrwała ona do dnia dzisiejszego i będzie wiecznie żywa. Graficy Blizzarda umieścili krowy w mieście pewnie z tego względu, aby nadać miasteczku jeszcze większą autentyczność.
Jeśli się na kliknie na te zwierzaki to na początku wydadzą z siebie odgłos "Moo", za następnym razem nasz bohater wypowie jakieś zabawne zdanie. Wraz z biegiem czasu ludzie wymyślali coraz to bardziej absurdalne sposoby, które ich zdanie miały ich przenieść wprost do Cow Levelu. Niektórzy próbowali obalić legendę, lecz pozostali rozpowiadali kolejne, nowe niestworzone historie o tajemniczym poziomie.
Sposobów na dotarcie do mistycznego miejsca jest bardzo wiele. Jedne z nich zakładają kilkutysięczne kliknięcie na krowy, inne wymagają założenia specjalnych itemów oraz przerobienia plików gry. Dni tygodnia również były istotne, ponieważ niektóre metody działały jedynie w określonym czasie. W 1997 roku w Internecie zrobiło się głośno z powodu zmontowanego screena, który przedstawiał krowi poziom mieszczący się w architekturze caves. Przedstawiał znajdującego się tam maga, który stał naprzeciwko krowiego króla. Niektórzy gracze uwierzyli i postanowili szukać dalej właściwego sposoby żeby tam się dostać. Oto ten obrazek:
 


Rok później ktoś nawet stworzył specjalną stronę w całości poświęconą temu poziomowi. Użytkownicy tej strony mogli wymieniać poglądy, opisywać swoje wrażenia związane z przeniesieniem się do krowiego poziomu oraz umieszczać swojego metody na dotarcie do tego miejsca. Podsumowując - Cow Level miał być tylko dla nielicznych, którzy wykazywali się dużą wytrwałością w jego poszukiwaniach... W momencie kiedy firma Blizzard wydała grę StarCraft, gracze otrzymali oficjalne potwierdzenie na temat nieistnienia tego poziomu w postaci kodu, którzy brzmiał "There is no cow level" (pol. "Nie ma krowiego poziomu"). Podczas trwania produkcji Diablo 2 gracze często zadawali pytanie czy będą tam jakieś krowy z którymi będzie można walczyć. 1 kwietnia 1999 roku Blizzard zamieścił na swojej stronie screena przedstawiającego walczące między sobą krowy. Ludzie zastanawiali się czy jest to jedynie prima aprilisowy żart czy rzeczywiste plany designerów. Jak się później okazało Cow Level został umieszczony w drugiej części. Firma Sierra odpowiedzialna za dodatek do Diablo 1 w postaci Hellfire, utworzyła specjalny poziom z krowami, więc jeśli chcesz się z nimi zmierzyć to właśnie w tych dwóch grach masz na to szansę. Na koniec możecie przeczytać kilka z bardzo wielu wymyślonych sposobów dzięki którym można było dostać się to tego poziomu:

Sposób I: W celu wejścia do sekretnego krowiego levelu musisz użyć czaru golema, który zabije wszystkie potwory na poziomie 16. Golem musi sam walczyć z Diablo. Do ciebie należy decydujący, który masz zadać jednym strzałem czarem holy bolt.

Sposób II: Musisz przejść przez levele od 1 do 15 i zabić wszystkie unikalne potwory. Nie możesz chodzić, lecz jedynie używać czaru teleport. Następnie stwórz town portal na poziomie 16. Będzie on koloru czerwonego. Przez niego przejdziesz do krowiego poziomu.

Sposób III: Stwórz łuczniczkę, która będzie miała na imię Catherine. Następnie musisz znaleźć tą postacią (samodzielnie) trzy itemy: Ring of perfection, Royal Circlet oraz Windforce. Pierścień musisz założyć na lewą rękę, hełm zakładasz na głowę, łuk masz trzymać wewnątrz inwentarza. Ważną rzeczą jest to, aby nie zginąć ani razu tą postacią. Itemy które założysz nie mogę być zdjęte później. W momencie kiedy znajdziesz już te trzy itemy podejdź do krów stojących w mieście i kliknij na każdą trzy razy. Pomiędzy pierwszym, a drugim kliknięciem napisz dodatkowo następujący tekst: "Open the secret Cow Level". Za trzecimi kliknięciem zostaniesz przeniesiony do tajemniczego poziomu.

Sposób IV: Podejdź do Gillian i przeczytaj wszystko co ma ci do powiedzenia. Kiedy skończy mówić udaj się do trzech krów znajdujących się w mieście i kliknij na każdą sto razy. Nie możesz się pomylić ponieważ wtedy się nie uda. Kiedy skończysz wróć do miejsca gdzie stała zawsze Gill. Jak tam dotrzesz jej już tam nie będzie. Gdzie się znajdowała będzie stał czerwony portal, przez który przejdziesz do krowiego poziomu.

Sposób V: W grze musi uczestniczyć czterech graczy. Udajcie się do piekieł na poziom 16 i wyczyśćcie go w całości zostawiając przy życiu jedynie Sir Gorasha oraz Diablo. Następnie każdy z was musi utworzyć town portal we wszystkich czterech komnatach. Kolejna rzecz to zabicie Sir Gorasha tylko czarem firebolt, a Diablo używając fireballa. Po ich śmierci ujrzycie jak utworzone przez was portale łączą się. Po środku poziomu powstaje wskutek uderzenia pioruna ogromna wyrwa przez którą zejdziecie do Cow Levelu.

Sposób VI: Musisz znaleźć dwa Ringi of Engagement w jednej grze. Jak znajdziesz pierwszy wyjdź do miasta i wyrzuć go razem ze swoim uchem pod stopy Gillian. Następnie wróć szukać kolejnego pierścienia. Jak znajdziesz, wróć i połóż go obok pierwszego. Jeśli będziesz miał szczęście zobaczysz informację o niszczeniu zduplikowanego przedmiotu. Dzieje się to w momenci gdy na ziemie spotkają się dwa identyczne itemy, o takim samym kodzie, które zostały wygenerowane przez grę. Kiedy klikniesz na Gillian, wyrzuci ona nowy pierścień w miejsce tego, który został usunięty przez grę. Załóż  pierścienie na dłonie - Ring of Engagement na lewą, ten od Gillian na prawą. W momencie, gdy zamkniesz inwentarz przy krowach będzie już stał niebieski TP do krowiego levelu.

Sposób VII: Kolejna metoda jest dla trzech graczy. Wymogiem jest 50 level każdej postaci oraz specjalne nazwy. Wojownik musi się nazywać "The", łuczniczka "Secret", mag "Level". Woj musi założyć grę na poziomie normal. Następnie razem z łuczniczką powinni udać się na poziom drugi podziemi. Ich zadaniem jest wyczyszczenie całego poziomu z potworów używając tylko czaru Golem, użycie wszystkich kapliczek, otworzyć znajdujące się tam sarkofagi oraz rozbić wszystkie beczki. Kiedy już to uczynią, muszą się udać do komnaty Butchera i otworzyć drzwi. Rzeźnik musi stanąć idealnie w przejściu. Każda z postaci musi rzucić na niego dwadzieścia razy czar Resurrect. W tym czasie mag cały czas powinien przebywać w mieście i nie ruszać się nawet na krok, gdyż wtedy misja w ogóle by się nie udała. Kiedy gracze skończą resować Butchera muszą napisać następujący tekst: "Have no fear". W momencie gdy mag ujrzy ten napis, powinien ruszyć w kierunku krów będących w mieście. Na każdą z nich rzucić czar stone curse (który w tym momencie zadziała, gdyż zostanie odblokowany), a następnie strzelić w każdą z nich czarem fireball. Krowy po chwili znikną rozsypując się na drobne kawałeczki. W miejscu gdzie stały pojawi się czarny portal, prowadzący do krowiego poziomu.

Sposób VIII: Stwórz nową grę o nazwie "The Cow Level". Uzupełnij poziom życia oraz many. Następnie wyrzuć wszystkie itemy, tak abyś miał miejsce w inwentarzu. Pójdź do Pepina i kup tyle uzdrawiających potionów, aby wypełnić cały plecak po brzegi. Kiedy dokonasz już tego, podejdź do krów i klikaj na nie do momentu aż twoja postać nie powie "I'm not thirsty". Kiedy te słowa padną, odejdź od krów, tak aby zniknęły z ekranu. Otwórz inwentarz poprzez naciśnięcie klawisza "I". Nie możesz tego zrobić kursorem. Wypij wszystkie potiony. W momencie gdy użyjesz ostatniego, twoja postać umrze w mieście. Kiedy tak się stanie, wyjdź z gry i załóż nową o tej samej nazwie. Trafisz już nie do miasta, a do krowiego poziomu.

Sposób IX: Załóż grę na poziomie hell i zejdź na poziom 16. Nie zabijając żadnego potwora na tym levelu uwolnij Diablo i go zgładź. Gra się zatrzyma i ukaże się film końcowy. W momencie gdy ujrzysz przemawiającą postać zacznij klikać lewym przyciskiem myszy. Musisz kliknąć dwieście razy zanim postać skończy swój monolog. Jeśli ci się uda to osiągnąć to wówczas film zostanie przerwany i trafisz prosto do krowiego poziomu. Jeśli nie uda ci się za pierwszym razem to niestety nie będzie ci już dane tam dotrzeć. Aby ponownie spróbować, musisz przeinstalować grę.


Podsumowanie:

Nawet w dzisiejszych czasach raz na jakiś czas można napotkać taką sytuację, gdzie jeden gracz próbuje nabrać drugiego na istnienie krowiego poziomu. Co prezentują następujące screeny: 01, 02, 03, 04, 05, 06 lub ten obrazek.
Cow level to zdecydowanie najgłośniejsza legenda tej gry i zapewne już tak pozostanie. Nawet upływający czas nie jest w stanie tego zmienić, a za sprawą graczy pozostanie ona wiecznie żywa.
 



2.
Diablo Sword
Kolejny słynny mit związany z grą dotyczy potężnego magicznego miecza jakim miał być Diablo Sword. Broń ta wedle naocznych świadków wypadała ponoć z samego Diablo Miecz według opowieści graczy miał posiadać niesamowite właściwości dzięki którym pokonalibyśmy każdego przeciwnika w grze. Legendy mówiła, że miał on nie być dostępny w rozgrywce single player. Można było go jedynie zdobyć grając poprzez tryb multi player na serwerach Battle.netu. Aby pozyskać ten item trzeba było wraz z drugim graczem wyczyścić cały level 16 na poziomie trudności hell pozostawiając samego Diablo. W międzyczasie żaden z graczy nie mógł ani razu zginąć bo wtedy cały plan by się nie udał. Następnie jeden z graczy poprzez town portal powinien był wyjść do miasta, a w tym czasie pozostały w podziemiach musiał pokonać głównego bossa. W momencie zabicia Diablo gra się zatrzymuje, uniemożliwiając ruch. Gracz przebywający w mieście musiał odczekać aż gra przeniesie jego towarzysza na kanał. Nie można było omijać końcowego filmu. Trzeba było koniecznie go obejrzeć w całości.  Kiedy gracz już wylądował na kanale musiał whispnąć odpowiednią komendę do tego, który znajdował się nadal w mieście. Kluczowe słowa miały brzmieć: "Diablo Sword is the hand of darkness". Kiedy gracz będący w mieście ujrzał ten tekst musiał natychmiast zejść na level 16. Jego oczom miał się ukazać wówczas wygenerowany automatycznie przez grę unikalny miecz, który był jedynym w swoim rodzaju...

Niektórzy tak bardzo chcieli wierzyć w tę historię, że dopuścili się utworzenia zhackowanych itemów i zaczęli się nimi posługiwać. Diablo Sword występował jako przerobiony Broad Sword. Tak jak w legendzie miecz ten posiadał ogromną siłę, lecz nie miał nic wspólnego z legalnymi itemami. Zobacz:
 


           


Nazwa: Diablo Sword
Damage: 255-255
Chance to hit: +255%
Damage bonus: +255%
Special ability: fastest attack
Durability:
indestructible
Required: 90 Str


W 1997 roku redaktorzy pisma Secret Service w jednym z artykułów gdzie opisywali grę, zamieścili również screen inwentarza gracza o nicku Holger, który to już wtedy posługiwał się tym mieczem. Skany pisma możesz pobrać z linku poniżej.

Autor skanów: Model
Wielkość: 7,22 mb

Pobierz
Uwaga! Pliki są własnością serwisu Epicentrum Diablo
Zabrania się ich zamieszczania na innych stronach.

www.diablo123.pl



3. Diablo Ear

Na początku 2001 roku zaczęły być rozpuszczane plotki na temat możliwości zdobycia ucha samego Diablo. Wielu próbowało różnych metod, jednak bezskutecznie. Rok później zaczęły Internet zalewać dziwne itemy o tej nazwie. Występowały w różnych formach, jedną z nich była zbroja. Następująca relacja, opisująca sytuację podczas której napotkano taki przedmiot, została spisana przez gracza o ksywie Vim_Rogue dnia 10 października 2002 roku:

"Grałem sobie kiedyś z kolesiem (nie Polak). Opowiadał mi głupoty o krowim levelu itd. W końcu przeszedł do rzeczy potrzebnych, aby tam wejść. Wiem że krowi poziom nie istnieje, ale słuchajcie dalej... No i mówi mi: Do otwarcia krowiego levelu, potrzebnych jest sześć rzeczy. Dwie nogi Wirta (takowe są w Diablo2 ale tu?), amulet (nie pamiętam nazwy, ale unikat), i trzy ucha Diablo!? Dobra. Mówię kolesiowi że ma coś z głową i że Diablo Ear nie istnieje... To on mi gada tak - Mam odejść na jakąś odległość, tak abym mu tego nie ukradł. Już zaczynam się z kolesia śmiać... A tu nagle coś upada na ziemię. Patrzę, a to zbroja... Nakierowuję na nią kursor i widzę napis: DIABLO EAR. Szczena mi opadła... Pytam go skąd to ma. Odpowiada że po zabiciu Diablo na hell (poziom trudności) wypada takie coś. Normalnie nie wiedziałem co powiedzieć. Myślę że to był extra cheater. Ja tam w tę grę gram około pół roku, więc nie wiem czy to legit czy cheat... Może ktoś mnie oświeci?! Proszę o komentarze, bo padam z ciekawości..."
 



4. Nielegalne itemy

Problemem na BN są różnego rodzaju dziwne itemy, które albo zostały wyciągnięte przez graczy z trybu rozgrywki single player i wpuszczone w obieg w multi player lub po prostu zostały stworzone w celu zwykłego oszukiwania. Cztery najpopularniejsze, które występują najczęściej na bramce Europe zostały opisane właśnie w tym punkcie jako przestroga dla nowych graczy, którzy dopiero co zaczynają grać w Diablo 1. Oprócz tych przedmiotów możesz się natknąć na inne dziwne itemy. Jeśli dostaniesz od kogoś w prezencie jaką rzecz, to sprawdź ją programem dostępnym w dziale "Skaner", aby mieć pewność, że jest to legalny przedmiot.


Lightforge
Zacznijmy od przedmiotu, który jest dość kontrowersyjny, lecz w pewnym momencie czasu został zaakceptowany przez dużą część graczy. Mowa oczywiście o Lightforg'u. Item ten został zamieszczony w fabule gdyż miał być nagrodą za zabicie Arcybiskupa Lazarusa. Gracz miał go otrzymać od postaci nazywającej się Trimayne the Priest. Projektanci gry ostatecznie zrezygnowali z tego pomysłu, jednak ludzie przeglądający pliki na płycie gry wyciągnęli ten artefakt na powierzchnię i udostępnili pozostałym. Można go znaleźć w trybie single player, jednak jest to bardzo wątpliwe. Nawet gdybyś się na niego natknął, to po założeniu nowej gry by przemienił się w losowy item lub po prostu zniknął.
 

Nazwa: Lightforge
Damage: 1-8
Chance to hit: +25%
Damage bonus: +150%
Special ability: fire hit damage 10-20
Light bonus: +40% light radius
Durability:
indestructible
Bonus: + 8 to all attributes
Required: 16 Str


[zobacz]

Na Battle.necie nie występował jako maczuga, lecz pod postacią hełmu. Sprawdzał się bardzo dobrze w duelowych walkach, szczególnie przeciwko magom. We wczesnych latach polskiego retaila zyskał powszechne uznanie i funkcjonował jako nieodłączny element wyposażenia wojowników.
 

Nazwa: Lightforge
Damage: 150%
Chance to hit: +25%
Special ability: fire hit damage 10-20
Light bonus: +40% light radius
Armor:
15
Bonus: + 8 to all attributes
Durability: indestructible


[zobacz]

Na płycie gry został umieszczony plik dźwiękowy, w którym słychać podziękowanie dla naszej postaci wygłaszane przez księdza i ofiarowanie tego artefaktu.

Trimayne: So, Lazarus has paid the price for his betrayal and justice is served. For your services this day, I bestow this mace unto you. Its name is Lightforge, and it is the holiest of our order's artifacts. As I am the last of this order, I entrust it to you. May the light guide you.
[pobierz plik dźwiękowy]


Godly Plate of the Whale
Kolejny przedmiot to zbroja towarzysząca Lightforge'owi w kompletnym wyposażeniu duelowym wojowników w latach 1998-2001.  Tym pancerzem jest Godly Plate of the Whale. Armor o mocny właściwościach, dzięki któremu podczas zwykłego zabijania potworów jest się prawie nietykalnym dla nich. Czas jej używania podczas walk już dawno minął, lecz często się pojawia jeszcze w różnych grach publicznych, a nowi gracze są hojnie nimi obdarowywani przez różnych cziterów.
 

Nazwa: Godly Plate of the Whale
Armor: 75
Armor bonus: +200%
Hit points bonus: +100
Durability:
indestructible
Required: 90 Str


[zobacz]

Arch-Angel's Staff of Apocalypse
Magiczna laska, która wyglądem nie budzi żadnych zastrzeżeń, jednak jak się spojrzy na jej właściwości to dostrzeże się w czym tkwi problem. Zawiera w sobie aż 255 pocisków czaru Apocalypse, co jest wartością bardzo zawyżoną jak na realia tej gry. Bardzo potężna broń, rozprawiająca się w kilka sekund z przeciwnikiem. Początek tego staffu sięga 2002 roku, kiedy to rozprzestrzenił się w bardzo szybkim tempie po wszystkich krainach BNu.
 

Nazwa: Arch-Angel's Staff of Apocalypse
Damage: 8-16
Charges: 255
Durability:
indestructible
Spell bonus: spells are increased 2 levels
Required: 30 Str, 149 Mag


[zobacz]

Map of the Stars
Podobnie jak Lightforge, owa mapa miała znaleźć się w fabule gry, lecz z jakiś powodów zrezygnowano z tego pomysłu. Ogólnie mówiąc miała odmierzać czas, który pozostał do pokonania Diablo - Pana Terroru. Jeśli gracz by tego nie dokonał zanim dwie gwiazdy na mapie by stały się jedną całością, straciłby tę szansę raz na zawsze. Pomimo tego, że nie znalazła się w grze, nie przeszkodziło graczom jej wydobycie. Dość szybko się rozprzestrzeniła jako item na BN. Jedna z głośniejszych plotek głosiła, że za jej pomocą można się dostać do krowiego poziomu. Oto tekst znalezione na płycie, w których mieszkańcy mówią na temat mapy oraz tego co z nią związane.


Adria:
Oh, I'm afraid this does not bode well at all. This Map of the Stars portends great disaster! But its secrets are not mine to tell. The time has come for you to have a very serious conversation with the storyteller.
[pobierz plik dźwiękowy]


Decard Cain:
So, the legend of the map is real. Even I never truly believe any of it. I suppose it is time that I told you the truth about who I am, my friend. You see, I am not all that I seem. My true name is Deckard Cain the Elder, and I am the last descendant of an ancient brotherhood that was dedicated to keeping and safeguarding the secrets of a timeless evil. An evil that quite obviously has now been released. The evil that you move against is the Dark Lord of Terror, known to mortal men as Diablo. It was he who was imprisoned within the labyrinth many centuries ago. The map that you hold now was created ages ago to mark the time when Diablo would rise again from his imprisonment. When the two stars on that map align, Diablo will be at the height of his power. He will be all but invincible. You are now in a race against time, my friend. Find Diablo and destroy him before the stars align for we may never have a chance to rid the world of his evil again.
[pobierz plik dźwiękowy]


Decard Cain (2): Our time is running short! I sense his dark power building and only you can stop him from attaining his full might.
[pobierz plik dźwiękowy]


Decard Cain (3): I'm sure that you tried your best, but I fear that even your strength and will may not be enough. Diablo is now at the height of his earthly power. You need all your courage and strength to defeat him. May the light protect and guide you, my friend. I will help in any way that I am able.
[pobierz plik dźwiękowy]


Farnham:
Listen here, come close. I dunno if you know what I know, but you have really got something here. That's a map.
[pobierz plik dźwiękowy]


Gillian:
The best person to ask about that sort of thing would be out storyteller. Cain is very knowledgeable about ancient writings, and that is easily the oldest looking piece of paper that I have ever seen.
[pobierz plik dźwiękowy]


Griswold: I've never seen a map of this sort before. Where'd you get it? Although I've no idea how to read this, Cain or Adria may be able to provide the answers that you seek.
[pobierz plik dźwiękowy]


Ogden: If the witch can't help you and suggests that you see Cain, what makes you think that I would know anything? It sounds like this is a very serious matter. You should hurry along and see the storyteller as Adria suggests.
[pobierz plik dźwiękowy]


Pepin: I can't make much of the writing on this map, but perhaps Adria or Cain could help you decipher what this refers to. I can see that it is a map of the stars in our sky, but any more than that is beyond my talents.
[pobierz plik dźwiękowy]


Wirt: I've been looking for a map, but that certainly isn't it. You should show that to Adria. She can probably tell you what it is. I'll say one thing: It looks old. And old usually means valuable.
[pobierz plik dźwiękowy]


Na ziemi prezentuje się jako zwykły scroll - klik. W inwentarzu przybierała swoją prawdziwą formę - klik. Jeśli się na nią kliknie prawym przyciskiem myszy to pojawi się okno, w którym miała się ukazywać droga gwiazd - klik. Na podstawie połączenia plików graficznych znajdujących się na płycie gry uzyskaliśmy to co miała wskazywać słynna Map of the Stars - klik. Na płycie został umieszczony również film, który miał się pojawiać w momencie gdyby nie udało ci się zabić Diablo na czas.
 

Plik: Doom
Wielkość: 800 kb
Pobierz