|
|
Diablo 1 jest klasykiem, a to kultowe gry mają to do siebie, że
wokół nich jest pełno tajemnic i legend. Z reguły powstają one przez
graczy, wiele osób robi dużo aby te rzeczy uwiarygodnić. W tym
dziale postanowiłem zebrać wszystkie największe mity jakie na
przestrzeni lat utworzyły się i stały nieodłącznym elementem tej
gry.
|
|
1. Cow Level
Na pewno wielu graczy Diablo
1 pamięta tajemniczą plotkę na temat krowiego levelu, która rozprzestrzeniła
się w błyskawicznym tempie po wszystkich krainach BattleNetu.
Wszystko przez umieszczone w mieście Tristram trzy krowy. Ludzie
zastanawiali w jakim celu zostały one tam umieszczone. Ponoć poprzez
kliknięcie na daną krówkę określoną ilość razy można było się
przenieść do sekretnego poziomu, w którym to podobno miało się
stawić czoła tym zwierzętom dowodzonym przez straszliwego krowiego
króla. Oczywiście taki poziom nie istnieje, ale w taki właśnie
sposób narodziła się legenda. Kto ją zapoczątkował, tego nie wiadomo
lecz przetrwała ona do dnia dzisiejszego i będzie wiecznie żywa.
Graficy Blizzarda umieścili krowy w mieście pewnie z tego względu,
aby nadać miasteczku jeszcze większą autentyczność.
Jeśli się na kliknie na te zwierzaki to na początku wydadzą z siebie
odgłos "Moo", za następnym razem nasz bohater wypowie jakieś
zabawne zdanie. Wraz z biegiem czasu ludzie wymyślali coraz to
bardziej absurdalne sposoby, które ich zdanie miały ich przenieść
wprost do Cow Levelu. Niektórzy próbowali obalić legendę, lecz
pozostali rozpowiadali kolejne, nowe niestworzone historie o
tajemniczym poziomie.
Sposobów na dotarcie do mistycznego miejsca jest bardzo wiele. Jedne
z nich zakładają kilkutysięczne kliknięcie na krowy, inne wymagają
założenia specjalnych itemów oraz przerobienia plików gry. Dni
tygodnia również były istotne, ponieważ niektóre metody działały
jedynie w określonym czasie. W 1997 roku w Internecie zrobiło się
głośno z powodu zmontowanego screena, który przedstawiał krowi
poziom mieszczący się w architekturze caves. Przedstawiał
znajdującego się tam maga, który stał naprzeciwko krowiego króla.
Niektórzy gracze uwierzyli i postanowili szukać dalej właściwego
sposoby żeby tam się dostać. Oto ten obrazek:
|
|
Rok później ktoś nawet stworzył specjalną stronę w całości poświęconą temu
poziomowi. Użytkownicy tej strony mogli wymieniać poglądy, opisywać
swoje wrażenia związane z przeniesieniem się do krowiego poziomu
oraz umieszczać swojego metody na dotarcie do tego miejsca.
Podsumowując - Cow Level miał być tylko dla nielicznych, którzy
wykazywali się dużą wytrwałością w jego poszukiwaniach... W momencie
kiedy firma Blizzard wydała grę StarCraft, gracze otrzymali
oficjalne potwierdzenie na temat nieistnienia tego poziomu w postaci
kodu, którzy brzmiał "There is no cow level"
(pol. "Nie ma krowiego poziomu"). Podczas trwania produkcji
Diablo 2 gracze często zadawali pytanie czy będą tam jakieś krowy z
którymi będzie można walczyć. 1 kwietnia 1999 roku Blizzard
zamieścił na swojej stronie screena przedstawiającego walczące
między sobą krowy. Ludzie zastanawiali się czy jest to jedynie prima aprilisowy żart czy
rzeczywiste plany designerów. Jak się później okazało Cow Level
został umieszczony w drugiej części. Firma Sierra odpowiedzialna za
dodatek do Diablo 1 w postaci Hellfire, utworzyła specjalny poziom z
krowami, więc jeśli chcesz się z nimi zmierzyć to właśnie w tych
dwóch grach masz na to szansę. Na koniec możecie przeczytać kilka z
bardzo wielu wymyślonych sposobów dzięki którym można było dostać
się to tego poziomu:
Sposób I: W celu wejścia do sekretnego krowiego levelu
musisz użyć czaru golema, który zabije wszystkie potwory na poziomie
16. Golem musi sam walczyć z Diablo. Do ciebie należy decydujący,
który masz zadać jednym strzałem czarem holy bolt.
Sposób II: Musisz przejść
przez levele od 1 do 15 i zabić wszystkie unikalne potwory. Nie
możesz chodzić, lecz jedynie używać czaru teleport. Następnie stwórz
town portal na poziomie 16. Będzie on koloru czerwonego. Przez niego
przejdziesz do krowiego poziomu.
Sposób III: Stwórz
łuczniczkę, która będzie miała na imię Catherine. Następnie musisz
znaleźć tą postacią (samodzielnie) trzy itemy: Ring of perfection,
Royal Circlet oraz Windforce. Pierścień musisz założyć na lewą rękę,
hełm zakładasz na głowę, łuk masz trzymać wewnątrz inwentarza.
Ważną rzeczą jest to, aby nie zginąć ani razu tą postacią. Itemy
które założysz nie mogę być zdjęte później. W momencie kiedy
znajdziesz już te trzy itemy podejdź do krów stojących w mieście i
kliknij na każdą trzy razy. Pomiędzy pierwszym, a drugim
kliknięciem napisz dodatkowo następujący tekst: "Open the secret
Cow Level". Za trzecimi kliknięciem zostaniesz przeniesiony do
tajemniczego poziomu.
Sposób IV: Podejdź do
Gillian i przeczytaj wszystko co ma ci do powiedzenia. Kiedy skończy
mówić udaj się do trzech krów znajdujących się w mieście i kliknij
na każdą sto razy. Nie możesz się pomylić ponieważ wtedy się
nie uda. Kiedy skończysz wróć do miejsca gdzie stała zawsze Gill.
Jak tam dotrzesz jej już tam nie będzie. Gdzie się
znajdowała będzie stał czerwony portal, przez który przejdziesz do
krowiego poziomu.
Sposób V: W grze musi
uczestniczyć czterech graczy. Udajcie się do piekieł na poziom 16 i
wyczyśćcie go w całości zostawiając przy życiu jedynie Sir Gorasha
oraz
Diablo. Następnie każdy z was musi utworzyć town portal we
wszystkich czterech komnatach. Kolejna rzecz to zabicie Sir Gorasha
tylko czarem firebolt, a Diablo używając fireballa. Po ich śmierci
ujrzycie jak utworzone przez was portale łączą się. Po środku
poziomu powstaje wskutek uderzenia pioruna ogromna wyrwa przez którą
zejdziecie do Cow Levelu.
Sposób VI: Musisz znaleźć
dwa Ringi of Engagement w jednej grze. Jak znajdziesz pierwszy wyjdź
do miasta i wyrzuć go razem ze swoim uchem pod stopy Gillian.
Następnie wróć szukać kolejnego pierścienia. Jak znajdziesz, wróć i
połóż go obok pierwszego. Jeśli będziesz miał szczęście zobaczysz
informację o niszczeniu zduplikowanego przedmiotu. Dzieje się to w
momenci gdy na ziemie spotkają się dwa identyczne itemy, o takim
samym kodzie, które zostały wygenerowane przez grę. Kiedy klikniesz
na Gillian, wyrzuci ona nowy pierścień w miejsce tego, który został
usunięty przez grę. Załóż pierścienie na dłonie - Ring of
Engagement na lewą, ten od Gillian na prawą. W momencie, gdy
zamkniesz inwentarz przy krowach będzie już stał niebieski TP do
krowiego levelu.
Sposób VII: Kolejna
metoda jest dla trzech graczy. Wymogiem jest 50 level każdej
postaci oraz specjalne nazwy. Wojownik musi się nazywać "The",
łuczniczka "Secret", mag "Level". Woj musi założyć grę
na poziomie normal. Następnie razem z łuczniczką powinni udać się na
poziom drugi podziemi. Ich zadaniem jest wyczyszczenie całego
poziomu z potworów używając tylko czaru Golem, użycie
wszystkich kapliczek, otworzyć znajdujące się tam sarkofagi oraz
rozbić wszystkie beczki. Kiedy już to uczynią, muszą się udać do
komnaty Butchera i otworzyć drzwi. Rzeźnik musi stanąć
idealnie w przejściu. Każda z postaci musi rzucić na niego
dwadzieścia razy czar Resurrect. W tym czasie mag cały czas
powinien przebywać w mieście i nie ruszać się nawet na krok, gdyż
wtedy misja w ogóle by się nie udała. Kiedy gracze skończą resować
Butchera muszą napisać następujący tekst: "Have no fear". W
momencie gdy mag ujrzy ten napis, powinien ruszyć w kierunku
krów będących w mieście. Na każdą z nich rzucić czar stone
curse (który w tym momencie zadziała, gdyż zostanie odblokowany), a
następnie strzelić w każdą z nich czarem fireball. Krowy po chwili
znikną rozsypując się na drobne kawałeczki. W miejscu gdzie stały
pojawi się czarny portal, prowadzący do krowiego poziomu.
Sposób VIII: Stwórz nową
grę o nazwie "The Cow Level". Uzupełnij poziom życia oraz
many. Następnie wyrzuć wszystkie itemy, tak abyś miał miejsce w
inwentarzu. Pójdź do Pepina i kup tyle uzdrawiających potionów, aby
wypełnić cały plecak po brzegi. Kiedy dokonasz już tego, podejdź do
krów i klikaj na nie do momentu aż twoja postać nie powie "I'm
not thirsty". Kiedy te słowa padną, odejdź od krów, tak aby
zniknęły z ekranu. Otwórz inwentarz poprzez naciśnięcie klawisza
"I". Nie możesz tego zrobić kursorem. Wypij wszystkie potiony. W
momencie gdy użyjesz ostatniego, twoja postać umrze w mieście. Kiedy
tak się stanie, wyjdź z gry i załóż nową o tej samej nazwie. Trafisz
już nie do miasta, a do krowiego poziomu.
Sposób IX: Załóż grę na
poziomie hell i zejdź na poziom 16. Nie zabijając żadnego potwora na
tym levelu uwolnij Diablo i go zgładź. Gra się zatrzyma i ukaże się
film końcowy. W momencie gdy ujrzysz przemawiającą postać zacznij
klikać lewym przyciskiem myszy. Musisz kliknąć dwieście razy zanim
postać skończy swój monolog. Jeśli ci się uda to osiągnąć to wówczas
film zostanie przerwany i trafisz prosto do krowiego poziomu. Jeśli
nie uda ci się za pierwszym razem to niestety nie będzie ci już dane
tam dotrzeć. Aby ponownie spróbować, musisz przeinstalować grę.
Podsumowanie:
Nawet w dzisiejszych czasach raz na jakiś czas można napotkać taką
sytuację, gdzie jeden gracz próbuje nabrać drugiego na istnienie
krowiego poziomu. Co prezentują następujące screeny:
01,
02,
03,
04,
05,
06 lub
ten obrazek.
Cow level to zdecydowanie najgłośniejsza legenda tej gry i zapewne
już tak pozostanie. Nawet upływający czas nie jest w stanie tego
zmienić, a za sprawą graczy pozostanie ona wiecznie żywa.
|
|
2.
Diablo Sword
Kolejny słynny mit związany z grą dotyczy potężnego magicznego
miecza jakim miał być Diablo Sword. Broń ta wedle naocznych
świadków wypadała ponoć z samego Diablo Miecz według opowieści
graczy miał posiadać niesamowite właściwości dzięki którym
pokonalibyśmy każdego przeciwnika w grze. Legendy mówiła, że miał on
nie być dostępny w rozgrywce single player. Można było go
jedynie zdobyć grając poprzez tryb multi player na serwerach Battle.netu. Aby pozyskać ten item trzeba było wraz z drugim
graczem wyczyścić cały level 16 na poziomie trudności hell
pozostawiając samego Diablo. W międzyczasie żaden z graczy nie
mógł ani razu zginąć bo wtedy cały plan by się nie udał.
Następnie jeden z graczy poprzez town portal powinien był wyjść do
miasta, a w tym czasie pozostały w podziemiach musiał pokonać
głównego bossa. W momencie zabicia Diablo gra się zatrzymuje,
uniemożliwiając ruch. Gracz przebywający w mieście musiał
odczekać aż gra przeniesie jego towarzysza na kanał. Nie można
było omijać końcowego filmu. Trzeba było koniecznie go obejrzeć
w całości. Kiedy gracz już wylądował na kanale musiał whispnąć odpowiednią komendę do tego, który znajdował się nadal
w mieście. Kluczowe słowa miały brzmieć: "Diablo Sword is the hand
of darkness". Kiedy gracz będący w mieście ujrzał ten tekst
musiał natychmiast zejść na level 16. Jego oczom miał się ukazać
wówczas wygenerowany automatycznie przez grę unikalny miecz,
który był jedynym w swoim rodzaju...
Niektórzy tak bardzo chcieli wierzyć w tę historię, że dopuścili
się utworzenia zhackowanych itemów i zaczęli się nimi
posługiwać. Diablo Sword występował jako przerobiony Broad Sword. Tak jak w
legendzie miecz ten posiadał ogromną siłę, lecz nie miał nic wspólnego z
legalnymi itemami. Zobacz:
|
|
|
|
|
Nazwa:
Diablo Sword
Damage: 255-255
Chance to hit: +255%
Damage bonus: +255%
Special ability: fastest
attack
Durability:
indestructible
Required: 90 Str |
W 1997 roku redaktorzy pisma
Secret Service w jednym z artykułów gdzie opisywali grę, zamieścili również screen inwentarza gracza o nicku Holger, który to już wtedy
posługiwał się tym mieczem. Skany pisma możesz pobrać z
linku poniżej.
|
Autor skanów:
Model
Wielkość: 7,22 mb
Pobierz |
Uwaga! Pliki są własnością
serwisu
Epicentrum Diablo
Zabrania się ich zamieszczania na innych stronach. |
|
www.diablo123.pl |
|
3. Diablo Ear
Na początku 2001 roku zaczęły być rozpuszczane plotki na temat
możliwości zdobycia ucha samego Diablo. Wielu próbowało różnych
metod, jednak bezskutecznie. Rok później zaczęły Internet zalewać
dziwne itemy o tej nazwie. Występowały w różnych formach, jedną z
nich była zbroja. Następująca relacja, opisująca sytuację podczas
której napotkano taki przedmiot, została spisana przez gracza o
ksywie Vim_Rogue dnia 10 października 2002 roku:
"Grałem
sobie kiedyś z kolesiem (nie Polak). Opowiadał mi głupoty o krowim
levelu itd. W końcu przeszedł do rzeczy potrzebnych, aby tam wejść.
Wiem że krowi poziom nie istnieje, ale słuchajcie dalej... No i mówi
mi: Do otwarcia krowiego levelu, potrzebnych jest sześć rzeczy.
Dwie nogi Wirta (takowe są w Diablo2 ale tu?), amulet (nie pamiętam
nazwy, ale unikat), i trzy ucha Diablo!? Dobra. Mówię kolesiowi że
ma coś z głową i że Diablo Ear nie istnieje... To on mi gada tak -
Mam odejść na jakąś odległość, tak abym mu tego nie ukradł. Już
zaczynam się z kolesia śmiać... A tu nagle coś upada na ziemię.
Patrzę, a to zbroja... Nakierowuję na nią kursor i widzę napis: DIABLO EAR. Szczena mi opadła... Pytam go skąd to ma. Odpowiada że
po zabiciu Diablo na hell (poziom trudności) wypada takie coś.
Normalnie nie wiedziałem co powiedzieć. Myślę że to był extra cheater. Ja tam w tę grę gram około pół roku,
więc nie wiem czy to legit
czy cheat... Może ktoś mnie oświeci?! Proszę o komentarze, bo
padam z ciekawości..."
|
|
4. Nielegalne itemy
Problemem na BN są różnego rodzaju dziwne itemy, które albo zostały
wyciągnięte przez graczy z trybu rozgrywki single player i
wpuszczone w obieg w multi player lub po prostu zostały stworzone w
celu zwykłego oszukiwania. Cztery najpopularniejsze, które występują
najczęściej na bramce Europe zostały opisane właśnie w tym
punkcie jako przestroga dla nowych graczy, którzy dopiero co
zaczynają grać w Diablo 1. Oprócz tych przedmiotów możesz się
natknąć na inne dziwne itemy. Jeśli dostaniesz od kogoś w prezencie
jaką rzecz, to sprawdź ją programem dostępnym w dziale
"Skaner", aby mieć
pewność, że jest to legalny przedmiot.
Lightforge
Zacznijmy od przedmiotu, który jest dość kontrowersyjny, lecz w
pewnym momencie czasu został zaakceptowany przez dużą część graczy.
Mowa oczywiście o Lightforg'u. Item ten został zamieszczony w
fabule gdyż miał być nagrodą za zabicie Arcybiskupa Lazarusa. Gracz
miał go otrzymać od postaci nazywającej się Trimayne the Priest.
Projektanci gry ostatecznie zrezygnowali z tego pomysłu, jednak
ludzie przeglądający pliki na płycie gry wyciągnęli ten artefakt na
powierzchnię i udostępnili pozostałym. Można go znaleźć w trybie
single player, jednak jest to bardzo wątpliwe. Nawet gdybyś się na
niego natknął, to po założeniu nowej gry by przemienił się w losowy item lub po prostu zniknął.
|
Nazwa:
Lightforge
Damage: 1-8
Chance to hit: +25%
Damage bonus: +150%
Special ability: fire hit
damage 10-20
Light bonus: +40% light radius
Durability:
indestructible
Bonus: + 8 to all attributes
Required: 16 Str |
[zobacz] |
Na Battle.necie nie
występował jako maczuga, lecz pod postacią hełmu. Sprawdzał
się bardzo dobrze w duelowych walkach, szczególnie przeciwko magom.
We wczesnych latach polskiego retaila zyskał powszechne uznanie i
funkcjonował jako nieodłączny element wyposażenia wojowników.
|
Nazwa:
Lightforge
Damage: 150%
Chance to hit: +25%
Special ability: fire hit
damage 10-20
Light bonus: +40% light radius
Armor: 15
Bonus: + 8 to all attributes
Durability: indestructible |
[zobacz] |
Na płycie gry został
umieszczony plik dźwiękowy, w którym słychać podziękowanie dla
naszej postaci wygłaszane przez księdza i ofiarowanie tego
artefaktu.
Trimayne: So, Lazarus has paid the price for his betrayal and justice is
served. For your services this day, I bestow this mace unto you. Its
name is Lightforge, and it is the holiest of our order's artifacts.
As I am the last of this order, I entrust it to you. May the light
guide you.
[pobierz plik dźwiękowy]
Godly Plate of the Whale
Kolejny przedmiot to
zbroja towarzysząca Lightforge'owi w kompletnym wyposażeniu
duelowym wojowników w latach 1998-2001. Tym pancerzem jest
Godly Plate of the Whale. Armor o mocny właściwościach, dzięki
któremu podczas zwykłego zabijania potworów jest się prawie
nietykalnym dla nich. Czas jej używania podczas walk już dawno
minął, lecz często się pojawia jeszcze w różnych grach publicznych, a nowi
gracze są hojnie nimi obdarowywani przez różnych cziterów.
|
Nazwa:
Godly Plate of the Whale
Armor: 75
Armor bonus: +200%
Hit points bonus: +100
Durability:
indestructible
Required: 90 Str |
[zobacz] |
Arch-Angel's Staff of Apocalypse
Magiczna laska, która wyglądem nie budzi żadnych zastrzeżeń, jednak
jak się spojrzy na jej właściwości to dostrzeże się w czym tkwi
problem. Zawiera w sobie aż 255 pocisków
czaru Apocalypse, co jest wartością bardzo zawyżoną jak na
realia tej gry. Bardzo potężna broń, rozprawiająca się w kilka
sekund z przeciwnikiem. Początek tego staffu sięga 2002 roku, kiedy
to rozprzestrzenił się w bardzo szybkim tempie po wszystkich
krainach BNu.
|
Nazwa:
Arch-Angel's Staff of
Apocalypse
Damage: 8-16
Charges: 255
Durability:
indestructible
Spell bonus: spells are increased 2 levels
Required: 30 Str, 149 Mag |
[zobacz] |
Map of the Stars
Podobnie jak Lightforge,
owa mapa miała znaleźć się w fabule gry, lecz z jakiś powodów
zrezygnowano z tego pomysłu. Ogólnie mówiąc miała odmierzać czas,
który pozostał do pokonania Diablo - Pana Terroru. Jeśli gracz by
tego nie dokonał zanim dwie gwiazdy na mapie by stały się jedną
całością, straciłby tę szansę raz na zawsze. Pomimo tego, że nie
znalazła się w grze, nie przeszkodziło graczom jej wydobycie. Dość
szybko się rozprzestrzeniła jako item na BN. Jedna z głośniejszych
plotek głosiła, że za jej pomocą można się dostać do krowiego
poziomu. Oto tekst znalezione na płycie, w których mieszkańcy mówią
na temat mapy oraz tego co z nią związane.
Adria:
Oh, I'm afraid this does not bode well at all. This Map
of the Stars portends great disaster! But its secrets are not mine
to tell. The time has come for you to have a very serious
conversation with the storyteller.
[pobierz plik dźwiękowy]
Decard Cain:
So, the legend of the map is real. Even I never truly
believe any of it. I suppose it is time that I told you the truth
about who I am, my friend. You see, I am not all that I seem. My
true name is Deckard Cain the Elder, and I am the last descendant of
an ancient brotherhood that was dedicated to keeping and
safeguarding the secrets of a timeless evil. An evil that quite
obviously has now been released. The evil that you move against is
the Dark Lord of Terror, known to mortal men as Diablo. It was he
who was imprisoned within the labyrinth many centuries ago. The map
that you hold now was created ages ago to mark the time when Diablo
would rise again from his imprisonment. When the two stars on that
map align, Diablo will be at the height of his power. He will be all
but invincible. You are now in a race against time, my friend. Find
Diablo and destroy him before the stars align for we may never have
a chance to rid the world of his evil again.
[pobierz plik dźwiękowy]
Decard Cain (2):
Our time is running short! I sense his dark power
building and only you can stop him from attaining his full might.
[pobierz plik dźwiękowy]
Decard Cain (3):
I'm sure that you tried your best, but I fear that even
your strength and will may not be enough. Diablo is now at the
height of his earthly power. You need all your courage and strength
to defeat him. May the light protect and guide you, my friend. I
will help in any way that I am able.
[pobierz plik dźwiękowy]
Farnham:
Listen here, come close. I dunno if you know what I know, but
you have really got something here. That's a map.
[pobierz plik dźwiękowy]
Gillian:
The best person to ask about that sort of thing would be
out storyteller. Cain is very knowledgeable about ancient writings,
and that is easily the oldest looking piece of paper that I have
ever seen.
[pobierz plik dźwiękowy]
Griswold: I've never seen a map
of this sort before. Where'd you get it? Although I've no idea how
to read this, Cain or Adria may be able to provide the answers that
you seek.
[pobierz plik dźwiękowy]
Ogden: If the witch can't help
you and suggests that you see Cain, what makes you think that I
would know anything? It sounds like this is a very serious matter.
You should hurry along and see the storyteller as Adria suggests.
[pobierz plik dźwiękowy]
Pepin: I can't make much of the
writing on this map, but perhaps Adria or Cain could help you
decipher what this refers to. I can see that it is a map of the
stars in our sky, but any more than that is beyond my talents.
[pobierz plik dźwiękowy]
Wirt: I've been looking for a
map, but that certainly isn't it. You should show that to Adria. She
can probably tell you what it is. I'll say one thing: It looks old.
And old usually means valuable.
[pobierz plik dźwiękowy]
Na ziemi prezentuje się jako zwykły scroll -
klik. W inwentarzu przybierała
swoją prawdziwą formę - klik.
Jeśli się na nią kliknie prawym przyciskiem myszy to pojawi się
okno, w którym miała się ukazywać droga gwiazd -
klik. Na podstawie połączenia
plików graficznych znajdujących się na płycie gry uzyskaliśmy to co
miała wskazywać słynna Map of the Stars -
klik. Na płycie został
umieszczony również film, który miał się pojawiać w momencie gdyby
nie udało ci się zabić Diablo na czas.
|
Plik:
Doom
Wielkość: 800 kb
Pobierz |
|
|
|