W tym dziale
zostały opisane
wszystkie dostępne postacie w Diablo 1, którymi możesz zagrać. Do wyboru masz silnego wojownika,
zręczną łuczniczkę oraz potężnego maga. Znajdziesz tu ich statystyki na początku
rozwoju oraz końcowe. Przedstawiony został ich podstawowy ekwipunek
jaki dysponują na początku swej drogi oraz wrodzone umiejętności. Dowiesz się także podstawowych, ważnych
informacji dotyczących taktyki posługiwania się daną postacią czyli po prostu podpowiemy jak nimi grać, którymi czarami powinny dysponować i na co uważać.
|
WARRIOR (wojownik)
Początkowe i
maksymalne cechy wojownika bez
przedmiotów:
|
Strenght |
Magic |
Dexterity |
Vitality |
Life |
Mana |
Armor Class |
Chance To
Hit |
początkowe |
30 |
10 |
20 |
25 |
70 |
10 |
4 |
60% |
makymalne |
250 |
50 |
60 |
100 |
316 |
98 |
12 |
80% |
Maksymalny level: 50
Wraz ze wzrostem levelu postaci wojownik otrzymuje dodatkowo:
+2 life, +1 mana
Wrodzona umiejętność jaką posiada to: Repair items
czyli naprawa rzeczy. Kiedy jego poziom się zwiększa, to itemy
stają się bardziej wytrzymałe.
Wojownik po rozpoczęciu gry jest standardowo wyposażony w
następujące itemy: Short Sword (cena: 50), Club (cena: 20), Buckler
(cena: 50), dwa potiony of healing oraz 100 złotych monet.
Zobacz.
OPIS:
Najważniejszym
atrybutem wojownika jest siła która pozwala mu na noszenie najcięższych
pancerzy i tarcz, oraz na władanie najcięższymi broniami białymi i na
zadawanie przy tym ogromnych obrażeń. Umiejętnością początkową woja wynikającą
z jego niejednokrotnego przebywania w odstępnych głuszach w których był
skazany na samego siebie jest możliwość reperacji uszkodzonych przedmiotów,
jednak nie robi on tego z taką wprawą jak kowal przez co naprawiany przedmiot
traci klika punktów od maksymalnej wytrzymałości. Ważnym atrybutem dla woja
jest również zręczność zwiększająca szansę na trafienie przeciwnika oraz
żywotność. Wojownik jest postacią najłatwiejszą do prowadzenia na początku,
jednak poważne problemy możemy napotkać na poziomach trudności koszmaru i
piekła. Jednak jeśli odpowiednio skonfigurujemy woja nie powinno być nazbyt
trudno. Wojownik nie powinien lekceważyć czarów, ponieważ te niejednokrotnie
uratują i ułatwią mu życie. Musi znać
Stone
Course,
Teleport,
Firewall,
Holy bolt.
Powinien też uważać na pewien rodzaj zombie to jest Black Death, które
odbierają punkty życia na stałe.
ROGUE (łuczniczka)
Początkowe i maksymalne cechy łuczniczki bez
przedmiotów:
|
Strenght |
Magic |
Dexterity |
Vitality |
Life |
Mana |
Armor Class |
Chance To
Hit |
początkowe |
20 |
15 |
30 |
20 |
45 |
22 |
6 |
65% |
makymalne |
55 |
70 |
250 |
80 |
201 |
173 |
50 |
175% |
Maksymalny level: 50
Wraz ze wzrostem levelu postaci łuczniczka otrzymuje dodatkowo:
+2 life, +2 mana
Wrodzona umiejętność jaką posiada to: Disarm traps
czyli wykrywanie i rozbrajanie pułapek. Kiedy jej poziom rośnie, to szansa na wyeliminowanie pułapek
jest wyższa.
Łuczniczka po rozpoczęciu gry jest standardowo wyposażona w
następujące itemy: Short Bow (cena: 100), dwa potiony of healing
oraz 100 złotych monet. Zobacz.
OPIS: Najważniejszym atrybutem
łuczniczki, będącej uczennicą sióstr Niewidocznego Oka jest zręczność która decyduje
o jej mistrzowskim posługiwaniem się łukiem. Dzięki zręczności zwiększa się
jej szansa na trafienie, rosną obrażenia oraz klasa pancerza. Łuczniczka jest
postacią wypośrodkowaną to znaczy rzuca czary szybciej niż wojownik ale
wolniej niż mag, ma więcej życia od maga ale mniej od wojownika. Tak samo jest z
pozostałymi statystykami. W założeniu twórców gry ma ją to czynić elastyczną.
Trzeba powiedzieć, iż
rzeczywiście łuczniczce idzie bardzo dobrze jednak niektórzy na nią narzekają.
Osobiście grałem bardzo dużo tą postacią i przypadła mi ona do gustu.
Łuczniczka również jak wojownik nie
powinna lekceważyć czarów szczególnie z racji tego że zna się na
magii bardziej niż woj. Musi znać
Stone
Course,
Teleport,
Firewall,
Holy bolt.
SORCERER
(mag)
Początkowe i maksymalne cechy maga bez
przedmiotów:
|
Strenght |
Magic |
Dexterity |
Vitality |
Life |
Mana |
Armor Class |
Chance To
Hit |
początkowe |
15 |
35 |
15 |
20 |
30 |
70 |
3 |
57% |
makymalne |
45 |
250 |
85 |
80 |
138 |
596 |
17 |
92% |
Maksymalny level: 50
Wraz ze wzrostem levelu postaci mag otrzymuje dodatkowo:
+1 life, +2 mana
Wrodzona umiejętność jaką posiada to: Recharge staves
czyli ładowanie magicznych lasek czarami. Kiedy jego poziom się
zwiększa, to utrata ładunków się zmniejsza.
Mag zaraz po rozpoczęciu gry jest standardowo wyposażony w
następujące itemy: Short Staff of Charged Bolt z 40 magicznymi
pociskami (cena: 520), dwa potiony of mana oraz 100 złotych monet.
Zobacz.
OPIS: Mag klanu Vizjeri
jest najpotężniejszą postacią będącą w grze, a zarazem moją ulubioną. Jego siła destrukcji
jest ogromna, niszczy za jednym zamachem zastępy potworów w czasie w którym
wojownik z łuczniczką zdążyli by zabić góra dwójkę wrogów. Jego tarczą
jest Mana Shield,
Fireballe
oraz niszczycielski
Chain
Lighting. Jednak na początku
jest on postacią bardzo trudną w prowadzeniu, z tego powodu że jest słaby i
ma mało życia, a many nie wystarcza na długo. Jednak gdy już nabierze doświadczenia
i pozna kilka czarów jest postacią nie do zatrzymania. Malutkie kłopoty może
napotkać na poziomie trudności piekła gdzie potwory w 100% są
odporne na magię jednak wtedy z pomocą przyjdą mu dwa czary
Stone
Course oraz
Golem. |