W tym dziale zostały opisane wszystkie dostępne postacie w Diablo 1, którymi możesz zagrać. Do wyboru masz silnego wojownika, zręczną łuczniczkę oraz potężnego maga. Znajdziesz tu ich statystyki na początku rozwoju oraz końcowe. Przedstawiony został ich podstawowy ekwipunek jaki dysponują na początku swej drogi oraz wrodzone umiejętności. Dowiesz się także podstawowych, ważnych informacji dotyczących taktyki posługiwania się daną postacią czyli po prostu podpowiemy jak nimi grać, którymi czarami powinny dysponować i na co uważać.


WARRIOR (wojownik)

     

Początkowe i maksymalne cechy wojownika bez przedmiotów:

  Strenght Magic Dexterity Vitality Life Mana Armor Class Chance To Hit
początkowe 30 10 20 25 70 10 4 60%
makymalne 250 50 60 100 316 98 12 80%

Maksymalny level: 50
Wraz ze wzrostem levelu postaci wojownik otrzymuje dodatkowo: +2 life, +1 mana
Wrodzona umiejętność jaką posiada to: Repair items czyli naprawa rzeczy. Kiedy jego poziom się zwiększa, to itemy stają się bardziej wytrzymałe.

Wojownik po rozpoczęciu gry jest standardowo wyposażony w następujące itemy: Short Sword (cena: 50), Club (cena: 20), Buckler (cena: 50), dwa potiony of healing oraz 100 złotych monet. Zobacz.

OPIS:
Najważniejszym atrybutem wojownika jest siła która pozwala mu na noszenie najcięższych pancerzy i tarcz, oraz na władanie najcięższymi broniami białymi i na zadawanie przy tym ogromnych obrażeń. Umiejętnością początkową woja wynikającą z jego niejednokrotnego przebywania w odstępnych głuszach w których był skazany na samego siebie jest możliwość reperacji uszkodzonych przedmiotów, jednak nie robi on tego z taką wprawą jak kowal przez co naprawiany przedmiot traci klika punktów od maksymalnej wytrzymałości. Ważnym atrybutem dla woja jest również zręczność zwiększająca szansę na trafienie przeciwnika oraz żywotność. Wojownik jest postacią najłatwiejszą do prowadzenia na początku, jednak poważne problemy możemy napotkać na poziomach trudności koszmaru i piekła. Jednak jeśli odpowiednio skonfigurujemy woja nie powinno być nazbyt trudno. Wojownik nie powinien lekceważyć czarów, ponieważ te niejednokrotnie uratują i ułatwią mu życie. Musi znać Stone Course, Teleport, Firewall, Holy bolt. Powinien też uważać na pewien rodzaj zombie to jest Black Death, które odbierają punkty życia na stałe.


ROGUE (łuczniczka)

     

Początkowe i maksymalne cechy łuczniczki bez przedmiotów:

  Strenght Magic Dexterity Vitality Life Mana Armor Class Chance To Hit
początkowe 20 15 30 20 45 22 6 65%
makymalne 55 70 250 80 201 173 50 175%

Maksymalny level: 50
Wraz ze wzrostem levelu postaci łuczniczka otrzymuje dodatkowo: +2 life, +2 mana
Wrodzona umiejętność jaką posiada to: Disarm traps czyli wykrywanie i rozbrajanie pułapek. Kiedy jej poziom rośnie, to szansa na wyeliminowanie pułapek jest wyższa.

Łuczniczka po rozpoczęciu gry jest standardowo wyposażona w następujące itemy: Short Bow (cena: 100), dwa potiony of healing oraz 100 złotych monet. Zobacz.

OPIS: Najważniejszym atrybutem łuczniczki, będącej uczennicą sióstr Niewidocznego Oka jest zręczność która decyduje o jej mistrzowskim posługiwaniem się łukiem. Dzięki zręczności zwiększa się jej szansa na trafienie, rosną obrażenia oraz klasa pancerza. Łuczniczka jest postacią wypośrodkowaną to znaczy rzuca czary szybciej niż wojownik ale wolniej niż mag, ma więcej życia od maga ale mniej od wojownika. Tak samo jest z pozostałymi statystykami. W założeniu twórców gry ma ją to czynić elastyczną. Trzeba powiedzieć, iż rzeczywiście łuczniczce idzie bardzo dobrze jednak niektórzy na nią narzekają. Osobiście grałem bardzo dużo tą postacią i przypadła mi ona do gustu.
Łuczniczka również jak wojownik nie powinna lekceważyć czarów szczególnie z racji tego że zna się na magii bardziej niż woj. Musi znać Stone Course, Teleport, Firewall, Holy bolt.


SORCERER (mag)

     

Początkowe i maksymalne cechy maga bez przedmiotów:

  Strenght Magic Dexterity Vitality Life Mana Armor Class Chance To Hit
początkowe 15 35 15 20 30 70 3 57%
makymalne 45 250 85 80 138 596 17 92%

Maksymalny level: 50
Wraz ze wzrostem levelu postaci mag otrzymuje dodatkowo: +1 life, +2 mana
Wrodzona umiejętność jaką posiada to: Recharge staves czyli ładowanie magicznych lasek czarami. Kiedy jego poziom się zwiększa, to utrata ładunków się zmniejsza.

Mag zaraz po rozpoczęciu gry jest standardowo wyposażony w następujące itemy: Short Staff of Charged Bolt z 40 magicznymi pociskami (cena: 520), dwa potiony of mana oraz 100 złotych monet. Zobacz.

OPIS: Mag klanu Vizjeri jest najpotężniejszą postacią będącą w grze, a zarazem moją ulubioną. Jego siła destrukcji jest ogromna, niszczy za jednym zamachem zastępy potworów w czasie w którym wojownik z łuczniczką zdążyli by zabić góra dwójkę wrogów. Jego tarczą jest
Mana Shield, Fireballe oraz niszczycielski Chain Lighting. Jednak na początku jest on postacią bardzo trudną w prowadzeniu, z tego powodu że jest słaby i ma mało życia, a many nie wystarcza na długo. Jednak gdy już nabierze doświadczenia i pozna kilka czarów jest postacią nie do zatrzymania. Malutkie kłopoty może napotkać na poziomie trudności piekła gdzie potwory w 100% są odporne na magię jednak wtedy z pomocą przyjdą mu dwa czary Stone Course oraz Golem.