W Diablo 1 występują trzy poziomy trudności:
Normal: od niego zaczynasz przygodę
Nightmare: poziom dla bardziej doświadczonych graczy
Hell: najbardziej wymagający poziom w grze, charakteryzujący się najpotężniejszymi potworami. Miejsce gdzie napotkasz wiele trudności.

W trybie Single Player po zabiciu Diablo na poziomie Normal, odblokowany zostanie poziom Nightmare, następny będzie Hell.

W rozgrywce Multi Player poziom Nightmare będzie dostępny dopiero w momencie, gdy osiągniesz 20 poziom postaci, a Hell w sytuacji kiedy będziesz juz miał 30 level.
 



Tristram
To spokojna przystań. Małe miasteczko gdzie rozpoczynasz grę. Mieszka w nim mała społeczność ludzi, oferująca różne usługi. To właśnie u nich będziesz mógł się uzdrowić, kupić potrzebne mikstury, bronie oraz czary. Opowiedzą ci wiele historii oraz plotek, a także zlecą kilka zadań.

Do miasta możesz wyjść z podziemi w każdej chwili poprzez wyjścia, zamieszczone na w każdej lokalizacji lub używając czaru Town Portal.
 



Dungeon
(kościół) poziomy 1-4

To pierwsza lokalizacja, w której przyjdzie ci walczyć. Po wizycie mrocznego wędrowca w kościele zagnieździło się zło. Będziesz przechodził przez du
że pomieszczenia połączone długimi, szerokimi korytarzami. Całość jest przedzielana drzwiami oraz kratami. Na tych poziomach umieszczone są również tzw. areny, które służą graczom jako miejsca do pojedynków, czyli dueli między sobą.
 

Występujące na tych poziomach questy:
The Butcher (poziom 2), Poisoned Water Supply (poziom 2), The Curse of King Leoric (poziom 3), Gharbad the Weak (poziom 4), Ogden’s Sign (poziom 4).

Występujące na poszczególnych poziomach potwory:

Poziom 1

Zombie, Fallen One (spear & sword), Skeleton, Scavenger, Skeleton Captain.

Poziom 2
Zombie, Ghoul, Rotting Carcass, Fallen One (spear), Carver (spear), Devil Kin (spear), Fallen One (sword), Carver (sword), Devil Kin (sword), Skeleton, Corpse Axe, Burning Dead, Skeleton Archer, Corpse Bow, Skeleton Captain, Corpse Captain, Scavenger, Plague Eater, Fiend, Hidden.

Poziom 3
Ghoul, Rotting Carcass, Black Death, Carver (spear), Devil Kin (spear), Dark One (spear), Carver (sword), Devil Kin (sword), Dark One (sword), Corpse Axe, Burning Dead, Horror, Skeleton Archer, Corpse Bow, Burning Dead Archer, Skeleton Captain, Corpse Captain, Burning Dead Captain, Scavenger, Plague Eater, Shadow Beast, Fiend
Blink, Hidden.

Poziom 4
Rotting Carcass, Black Death, Devil Kin (spear), Dark One (spear), Devil Kin (sword), Dark One (sword), Burning Dead, Horror, Corpse Bow, Burning Dead Archer, Horror Archer, Corpse Captain, Burning Dead Captain, Horror Captain, Plague Eater, Shadow Beast, Bone Gasher, Blink, Gloom, Hidden, Flesh Clan, Flesh Clan Archer.
 



Catacombs
(katakumby) poziomy 5-8
 

Podziemie kościoła, w których panuje ciemność i wilgoć. Przemierzając przez duży oraz kręty labirynt pomieszczeń, musisz uważać na czyhające za każdym rogiem potwory. O zabłądzenie tutaj nie trudno.

Występujące na tych poziomach questy:

The Magic Rock (poziom 5), Valor (poziom 5), The Chamber of Bone (poziom 6), Halls of the Blind (poziom 7), Zhar the Mad (poziom 8).

Występujące na poszczególnych poziomach potwory:

Poziom 5

Black Death, Dark One (spear), Dark One (sword), Horror, Burning Dead Archer, Horror Archer, Burning Dead Captain, Horror Captain, Shadow Beast, Bone Gasher, Blink, Gloom, Hidden, Stalker, Flesh Clan, Stone Clan, Flesh Clan Archer, Stone Clan Archer, Overlord, Winged-Demon.

Poziom 6
Horror Archer, Horror Captain, Bone Gasher, Gloom, Familiar, Stalker, Unseen, Flesh Clan, Stone Clan, Fire Clan, Flesh Clan Archer, Stone Clan Archer, Fire Clan Archer, Overlord, Winged-Demon, Acid Beast.

Poziom 7
Familiar, Stalker, Unseen, Stone Clan, Fire Clan, Night Clan, Stone Clan Archer, Fire Clan Archer, Night Clan Archer, Overlord, Mud Man, Winged-Demon, Gargoyle, Horned Demon, Acid Beast.

Poziom 8
Familiar, Unseen, Illusion Weaver, Fire Clan, Night Clan, Fire Clan Archer, Night Clan Archer, Mud Man, Toad Demon, Gargoyle, Magma Demon, Blood Stone, Horned Demon, Mud Runner, Acid Beast, Poison Spitter.
 



Caves
(jaskinie) poziomy 9-12
 

Schodząc do jaskiń poczujesz pierwsze gorąco piekieł. Na twej drodze staną potężne potwory, posługujące się mocą błyskawic oraz ognia. Ujrzysz tam rzeki wypełnione lawą oraz zagrody, które będą blokowały ci przejście w wielu miejscach.

Występujące na tych poziomach questy:

Black Mushroom (poziom 9), Slain Hero (poziom 9), Anvil of Fury (poziom 10).

Występujące na poszczególnych poziomach potwory:

Poziom 9
Illusion Weaver, Night Clan, Night Clan Archer, Mud Man, Toad Demon, Gargoyle, Blood Claw, Magma Demon, Blood Stone, Hell Stone, Lava Lord, Horned Demon, Mud Runner, Frost Charger, Poison Spitter, Red Storm.

Poziom 10
Illusion Weaver, Toad Demon, Flayed One, Blood Claw, Death Wing, Blood Stone, Hell Stone, Lava Lord, Mud Runner, Frost Charger, Obsidian Lord, Poison Spitter, Pit Beast, Red Storm, Storm Rider, Slayer.

Poziom 11
Flayed One, Blood Claw, Death Wing, Hell Stone, Lava Lord, Frost Charger, Obsidian Lord, Pit Beast, Red Storm, Storm Rider, Storm Lord, Slayer, Guardian, Cave Viper.

Poziom 12
Flayed One, Death Wing, Obsidian Lord, Pit Beast, Lava Maw, Storm Rider, Storm Lord,
Maelstorm, Slayer, Guardian, Vortex Lord, Cave Viper, Fire Drake, Succubus, Black Knight.
 



Hell
(piekło)
 

Królestwo pana Terroru Diablo. Jednak zanim do niego dotrzesz, musisz stawić czoła jego wiernym sługom, którzy będą starali się ci przeszkodzić. To właśnie tutaj przebywają najpotężniejsze stwory, które atakują w dużych grupach, nie dając napotkanemu przeciwnikowi ani chwili wytchnienia.

Występujące na tych poziomach questy:

Warlord of Blood (poziom 13), Lachdanan (poziom 14), Archbishop Lazarus (poziom 15), Diablo (poziom 16).

Występujące na poszczególnych poziomach potwory:

Poziom 13
Lava Maw, Storm Lord, Maelstorm, Guardian, Vortex Lord, Balrog, Cave Viper, Fire Drake, Gold Viper, Succubus, Snow Witch, Black Knight, Doom Guard, Steel Lord, Blood Knight, Counselor.

Poziom 14
Lava Maw, Maelstorm, Vortex Lord, Balrog, Fire Drake, Gold Viper, Succubus, Snow Witch, Hell Spawn, Black Knight, Doom Guard, Steel Lord, Blood Knight, Counselor, Magistrate.

Poziom 15
Balrog, Azure Drake, Snow Witch, Hell Spawn, Soul Burner, Doom Guard, Steel Lord, Magistrate, Cabalist.

Poziom 16
Black Knight, Blood Knight, Advocate.
 



Wymogi levelowe
Do każdego z tych poziomów istnieją pewne wymogi odnośnie levelu postaci. Wyjątkiem jest zejście do kościoła (Dungeon), które jest dostępne od samego początku, gdyż tam się zaczyna twoja wędrówka. Oprócz tego w mieście znajdują się trzy inne zejścia prowadzące do poziomów Catacombs, Caves oraz Hell.

W trybie Single Player wszystkie zejścia są zablokowane. Zobacz:
 

Zostaną odblokowane dopiero w momencie, gdy w podziemiach natrafisz na wyjścia do miasta, co pokazują screeny:
 
 

Inaczej wygląda to w trybie Multi Player. Tam wszystkie zejścia są widoczne od samego początku, jednak mają pewne wymogi odnośnie poziomu postaci. Do katakumb można zejść gdy się osiągnie level 8, do jaskiń 13, a do piekła 17. Zobacz:
 

Jednak jeśli grasz z kimś o wyższym poziomie postaci, to może ci otworzyć portal na określony poziom podziemi i przejdziesz przez niego bez problemu.