Dnia 1 marca 2008 roku gildia Nightmares wypowiedziała wojnę klanowi Epicentrum.

Wstęp:
"Rasta obraził mnie i Atlasa na kanale, co wywołało w nas szok i trwały uraz psychiczny. Teraz z wielką przyjemnością spluniemy na jego ścierwo." - Whistler(SI)

11 marzec 2008
"Tuż po godzinie 12 miało miejsce pierwsze wojenne. Na pole bitewne pierwszy zawitał master Nightamres wraz ze swoim giermkiem Pingiem, aby stawić czoła reprezentantowi klanowi Epicentrum. Po drugiej stronie pola spostrzegł jednego z mistrzów klanu Decimiusa. Bez chwili namysłu obaj ruszyli do ataku. Starcie obfitowało w nieziemskie wydarzenia z powodu panujących złych warunków atmosferycznych. Ostatecznie zakończyło się wygraną wojownika Epicentrum.
Drugie starcie odbyło się pomiędzy łucznikami. Pogoda (ping) się przejaśniła i łuki mogły stanąć do walki. Strzały fruwały w powietrzu z olbrzymią prędkością. Łucznicy Mefisto i Schism wykazywali się ogromną zręcznością jednak jeden z nich musiał uznać wyższość drugiego.
Kiedy Mefisto wracał do swojego obozu minął go wojownik Ertai, który właśnie widząc wygraną swego druha, ruszył aby stoczyć bój z wojownikiem EPI. Wszystkim dotychczasowym starciom przyglądał się Decimius i to właśnie jego wyzwał Erati na pojedynek. Ostrza mieczy co chwilę wytwarzały iskry przy spotkaniu z tarczą przeciwnika. Jednak ostateczny cios należał do mistrza Epicentrum.
Piąty pojedynek tego dnia odbył się pomiędzy magiem z Epicentrum Donym oraz łukiem z koszmarów MilkManDanem, który w chwilach wolnych pełni funkcję mleczarza w rodzimej wiosce.
Popołudniową porą odbył się kolejna bitwa, tym razem pomiędzy dwoma magami kEMpEsem oraz SmokiemPablo. Armie dwóch obozów obserwowały z oddali pojedynek swoich czarnoksiężników. Pole walki zostało kompletnie zniszczone przez rozpętany żywioł ognia. Mag z koszmarów wygrał to starcie z epicentryjczykiem.
Chwilę później na plac boju wkroczył łucznik Zordian. Natychmiast wyzwał do walki Smoka. Duel był bardzo zacięty, ziemia się trzęsła, w powietrzu było słychać na przemian świst strzał i huk wystrzeliwanych ognistych kul. Jednak w decydującym momencie strzała łuka dosięgnęła celu i powaliła go na ziemię." - Decimius.EPI.

12 marzec 2008
"Po pierwszym jakże intensywnym dniu wojny obydwie armie udały się na zasłużony odpoczynek. Noc była bardzo spokojna. Pod gwieździstym niebem masterzy dwóch armii dyskutowali nad taktyką dnia jutrzejszego. O poranku klanowicze Epicentrum dostrzegli nieopodal swojego obozu wrogiego wywiadowcę. Nie dostrzegli jednak jego oblicza, gdyż odległość, która ich dzieliła była dość znaczna. Oprócz tego incydentu reszta dni upłynęła spokojnie. O zmierzchu na pole wojenne przybył łucznik MilkMan. Na całej jego szacie widniały ślady mleka po nocnej biesiadzie. W celu rozprostowania kości na nocny zwiad udał się Moloh, wojownik Epicentrum. Ich wzrok się spotkał, woj natychmiast wyciągnął swój miecz, który błysnął w świetle księżyca, łucznik sięgnął po strzałę... jednak nie zdążył jej napiąć na łuku gdyż wtem Moloh zadał decydujący cios. "Twe mleko definitywnie rozlane Mleczarzu" - rzekł wojownik odchodząc w stronę obozowiska." - spisał Decimius.EPI.

14 marzec 2008
"Trzeci dzień wojny obył się bez żadnych ataków z obu stron. Dwa wrogie obozy odpoczywały, jednak wystawiły strażników którzy pilnowali bezpieczeństwa i w razie czego mogli podnieść alarm. Czwartego dnia odbyły się dwie walki. Popołudniową porą Moloh wybrał się na zwiad i około dwieście metrów od miejsca gdzie koczowały istoty z Koszmarów dostrzegł wrogiego łucznika Mefisto, który trenował strzelając z łuku do przelatujących gęsi. Wyciągnął miecz i pognał czym prędzej w stronę przeciwnika. Ten jednak spostrzegł go. Nie posiadając już żadnej strzały, chwycił za ostrze które nosił przy pasię i rzucił dokładnie przymierzając w kierunku wojownika Epicentrum...
Wieczorem kiedy Rasta wyruszył w poszukiwaniu zielska potrzebnego do sporządzenia magicznych mikstur napotkał swego starego znajomego Drago. Kiedy miał już powitać przyjaciela dostrzegł na jego palcu sygnet symbolizujący przynależność do gildii Nightmares. Natychmiast rzucił w jego kierunku potężną ognistą kulę, ten jednak zdążył zrobić unik. Rasta teleportował się w inne miejsce skąd wypuścił naprowadzanego fireballa, który trafił cel z prędkością światła..." - Decimius.EPI.

19 marzec 2008
"W dniu dzisięjszym stanęli na przeciwko siębie Mefisto i Rasta. Łucznik Nightmares naprężył swój łuk, wycelował lecz nagle jego cel zniknął mu z pola widzenia w przeciągu sekundy. Usłyszał jedynie odgłos czaru phashing i kątem oka spostrzegł ogromną ognistą kulę lecącą w jego kierunku, zdążył jednak zrobić unik w odpowiednim momencie i wystrzelił strzałę z łuku w kierunku z którego nadleciał fireball. Ostrze drasnęło maga w prawe ramię. Na jego twarzy pojawił się grymas bólu. Błyskawicznie teleportował się w bezpieczne miejsce za skały skąd zaatakował ponownie ciskając fireballami, które dosięgły wrogiego łucznika...
Chwilę później decydujący cios gildii Nightmares zadał łucznik Epicentrum Zord, który z oddali wypatrzył zbliżającego się przeciwnika Vibovita z gildii Nightmares. Wrogi łucznik zmierzał w kierunku obozowiska EPI. Zord naprężył łuk, ostrze strzały błysnęło w świetle księżyca i poleciało w mrok nocy z przeraźliwym świstem." - Decimius.EPI.

Data rozpoczęcia wojny:
11 marca 2008 roku

Data zakończenia wojny: 19 marca 2008 roku

Końcowy wynik: Wojnę wygrał klan Epicentrum 7:4


Składy
Epicentrum Nightmares
 

kEMpEs.EPI.

Jakuza[EPI]

Zord[EPI]

Dony[EPI]

Schism[EPI]

Moloh-EPI-

Etesis[EPI]

iNf]EPI[

Rasta.EPI.

Decimius.EPI.

 

N]Whistler(SI)

Mefisto(ZD)

Vibovit(SI)

N]MilkManDan

SmokPablo[ZD]

Drago(SI)

Ertai-TDA-

Rezerwa  
Blessed.EPI.  

Wyniki
Decimius.EPI.

vs

N]Whistler(SI) 3 : 2
Schism[EPI]

vs

Mefisto(ZD) 1 : 3
Decimius.EPI.

vs

Ertai-TDA- 3 : 2
Dony[EPI]

vs

N]MilkManDan 2 : 3
kEMpEs.EPI.

vs

SmokPablo[ZD] 0 : 3
Zord[EPI]

vs

SmokPablo[ZD] 3 : 2
Moloh-EPI-

vs

N]MilkManDan 3 : 1
Moloh-EPI-

vs

Mefisto(ZD) 2 : 3
Rasta.EPI.

vs

Drago(SI) 3 : 1
Rasta.EPI.

vs

Mefisto(ZD) 3 : 1
Zord[EPI]

vs

Vibovit(SI) 3 : 2

Kilka dni później po zakończeniu pojedynku pomiędzy Donym oraz Milkmanem, który zakończył się wygraną tego drugiego 3:0, okazało się, iż tak naprawdę ktoś ukradł konto MilkMana i zagrał w tym konkretnym duelu za niego. Po zakończeniu wojny Dony rozegrał duela z prawdziwym Milkmanem przegrywając 2:3 i ten właśnie wynik obaj uznali za rozgrywkę wojenną.


Regulamin

I ZASADY OGÓLNE

01. Wojna rozpoczyna się 11.03.2008 o godzinie 12:00. [wstępna propozycja - do uzgodnienia]

02.
Gramy z podziałem na profesje dopóki wszyscy zawodnicy reprezentujący daną profesję po jednej ze stron nie zostaną wyeliminowani – wtedy wyzwani reprezentanci wyeliminowanej profesji mają obowiązek grać z innymi profesjami pod groźbą walkowera. Profesje, które nie zostały wyeliminowane po jednej ze stron zachowują prawo odmowy.

03.
Wojna toczy się do wyeliminowania wszystkich zawodników jednej ze stron lub poddania się.

04.
Do wojny w ramach sojuszy nie mogą przyłączyć się sojusznicy, maja natomiast prawo wypowiadać wojny w trybie oddzielnych rozgrywek.

05.
Składy wojenne obu klanów musza znaleźć się na ich www do godziny 10:00 w przeddzień rozpoczęcia wojny łącznie z listą kont, których gracze będą używać podczas wojny oraz profesji, którymi zamierzają grać.

06.
Obie organizacje maja czas na wprowadzanie swoich poprawek w regulaminie do godziny 12:00 w przeddzień rozpoczęcia wojny.. Do tego czasu wszelkie proponowane poprawki musza zostać przesłane do dyplomaty/szefa drugiego klanu/gildii.

07.
Po wysłaniu, wszelkie poprawki musza zostać skonsultowane i zaakceptowane przez dyplomatów/szefów obu organizacji, do godziny 18:00 w przeddzień rozpoczęcia wojny.

08.
Zabrania się zawodnikom ukrywania się na battle.net na innych kontach (fastnickach) niż podane w składzie pod groźbą walkowera.

09.
Zawodnicy rezerwowi danej strony wkraczają do wojny gdy wszyscy inni zawodnicy tej strony zostaną wyeliminowani bądź w momencie podjęcia takiej decyzji przez szefostwo tejże strony po uprzednim poinformowaniu szefostwa drugiej ze stron. Po upływie 12 h zawodnik ten bierze udział w wojnie. Zawodnik zdjęty z rezerwy jak i w ogóle na niej nie będący nie może zostać do niej przeniesiony. Ilość graczy rezerwowych nie może stanowić więcej niż 1/4 wszystkich zawodników wystawionych do wojny.

II ZASADY PROWADZENIA WALK

01. Walki prowadzone są do 3 wygranych rund na 0 butli, na zasadzie zwykłego duela (zwycięzca ma prawo wziąć ucho pokonanego). W przypadku, kiedy w jednej rundzie obaj zawodnicy polegną jednocześnie, runda nie jest punktowana i zostaje powtórzona. [remis to nie wygrana a gramy do 3 wygranych – przyp.] Zawodnik, który przegra zostaje wyeliminowany z wojny dając punkt drużynie przeciwnej, wygrany dalej bierze udział w wojnie.

02. Zabrania się:

a) używania wszelkich nielegalnych przedmiotów (napis "cheat”, ”hacks" itp. na skanerze) [nie dotyczy to przedmiotów duplikowanych – przyp. dla opornych/ograniczonych]
b) używania lasek zawierających jakiekolwiek ładunki czarów (np. AAoFB)
c) używania czarów Flash i Firewall
d) używania czarów ze scrolli, z wyjątkiem czarów Resurrect i Infravision.
e) używania wszelkich programów zewnętrznych wpływających na przebieg gry (zarówno wszelkie trainery jak i programy p2p powodujące laga) oraz wszelkich innych sposobów tworzenia laga (jak np. zasłanianie ręką modemu wi-fi, nadużywania MS itp.) – gracze zobowiązani są mieć ping nie większy niż 250.
f) w przypadku pojedynków mag vs woj. oraz mag vs luk posiadania przez maga łącznego hp mniejszego niż 40 [nazywanie tego low hp to nieznajomość gry – przyp.]
g) grania przy ustawionym statusie "player friendly"
h) podpijania czyli używania jakichkolwiek potionów (po zakończeniu rundy zawodnik, który zwyciężył ma obowiązek powiedzieć, ile many mu pozostało, jeżeli przeciwnik go o to zapyta; nie może on także uzupełnić baku many przy wciąż aktywnym Mana Shield, dopóki nie dostanie od drugiego zawodnika sygnału, ze nie ma zastrzeżeń do rundy [chociażby przez symboliczne "ok"]; zawodnik pokonany ma prawo sprawdzić, czy przeciwnik nie próbuje go oszukać co do ilości many, która mu została poprzez wystrzelenie odpowiedniej do ilości many przeciwnika ilości FB)
i) używania przez maga przedmiotów dających: Fastest Hit Recovery, Fast Block, łącznego AC powyżej 130.
j) niepodejmowania prób ataku przez dłuższy czas trwania rundy szczególnie poprzez bierne poruszanie się po skosie bądź tez chowania się za murami areny
k) zmiany ekwipunku w czasie trwania rundy
l) umożliwiania osobom trzecim grania za siebie
ł) używania broni zadających obrażenia magiczne (fire dmg, lighting dmg)
m) używania czarów ofensywnych w walce woj. vs luk oraz luk vs luk
n) używania jakichkolwiek czarów oprócz ressurect w walkach woj. vs woj.

03.
Złamanie któregoś z zakazów z pkt.2 jest równoznaczne z wyeliminowaniem z wojny zawodnika łamiącego regulamin, należy jednak przedstawić na to dowód.

04.
Lag nie jest podstawa do powtórzenia duela, aczkolwiek przy notorycznych klepsydrach i spadającej znikąd manie/hp walka może zostać przerwana i kontynuowana w innym terminie, na który walczący maja obowiazek się umówić zaraz po przerwaniu gry, od stanu sprzed rundy, po której, bądź w trakcie której walka została przerwana. W przypadku chęci powtórzenia ostatniej rundy walki, musi to zostać zasygnalizowane drugiemu zawodnikowi bądź odpowiedniemu szefowi klanu jeszcze w grze, lub zaraz po wyjściu na kanał.

05.
W przypadku uzasadnionych podejrzeń o podpijanie walka może zostać przerwana i kontynuowana w obecności sędziego od stanu sprzed rundy, w której jeden z zawodników prawdopodobnie podpił.

06.
W przypadku duela sędziowanego, po zaakceptowaniu sędziego przez obie strony, walka nie może zostać powtórzona z powodu podejrzeń o podpijanie. Obaj zawodnicy, po zaakceptowaniu sędziego, maja obowiązek zastosować się do reguł, które sędzia wprowadzi na czas walki sędziowanej – werdykt sędziego jest ostateczny, o ile nie zostaną przedstawione dowody jakichkolwiek nadużyć, których mógł się on dopuścić.

07.
Zawodnicy obu stron maja obowiązek walczyć i wyzywać na walki wojenne na BN używając kont, które zostały podane na listach zawodników na stronach klanów.

08.
Poszczególne bądź wszystkie „ZASADY PROWADZENIA WALK” nie obowiązują, jeżeli obaj zawodnicy zaakceptują jednomyślnie inne zasady.

III ZASADY WYZYWANIA NA WALKI WOJENNE

01. Wyzywanie na walki wojenne dozwolone jest jedynie na ogólnym czacie na kanale Diablo POL-1 lub mailownie, po upływie tygodnia od rozpoczęcia wojny. Wyzywanie na walki wojenne w inny sposób (Gadu-Gadu, whispy itp.) może zostać zignorowane. Umawianie się na walki wojenne w inny sposób jest zalecane w przypadku braku aktywności aczkolwiek nie jest wiążące – traktowane jest jako akt dobrej woli.

02.
Odmowa walki równoznaczna jest z walkowerem (który jest jednoznaczny z wyeliminowaniem zawodnika z wojny). Wyjście z kanału bez słowa zaraz po wyzwaniu i nie powrócenie na kanał w ciągu 15 minut jest również traktowane jako walkower. W przypadku utraty prądu, netu itp itd, poszkodowany jest zmuszony poinformować szefostwo/dyplomatę swojego klanu telefonicznie lub w inny sposób o problemie, ten zaś zmuszony jest poinformować szefostwo drugiej strony, ma na to 30 min, jedynie w takim wypadku walkower zostanie anulowany. Poczym zawodnicy musza umówić się na walkę w konkretnym terminie, tak szybko jak to możliwe (nie później niż 3 doby od zdarzenia).

03.
Wyzwany zawodnik może poprosić o umówienie się na walkę z wyzywającym na inny, konkretnie określony termin, jednak zgoda na przesuniecie walki leży tylko w dobrej woli wyzywającego.

04.
Umówienie się dwóch zawodników na określony termin walki, nie będący terminem natychmiastowym (do 15 min), zarówno na kanale, jak i mailownie, nie odsuwa danych zawodników od innych wyzwań walk na kanale, aczkolwiek odsuwa od innych wyzwań mailowych. Jeżeli jeden z graczy zostanie wyeliminowany przed terminem umówionej walki, termin, jak i umówiona walka są nieważne. Zawodnika z umówionym terminem można wyzwać najpóźniej godzinę przed umówioną walka. Sugeruje się aby umówieni gracze zjawiali się na bn 15 min przed terminem w celu uniknięcia niedomówień.

05.
Po upływie tygodnia od rozpoczęcia wojny dozwolone staje się wyzywanie nieaktywnych do tej pory zawodników droga mailowa.

06.
Obowiązkiem masterów lub webmasterów walczących klanów jest dopilnowanie, aby na stronach www były podane adres(y) mailowe walczących zawodników. W przypadku, kiedy po upływie tygodnia od rozpoczęcia wojny na stronie www któregoś z klanów nie będą się znajdować adres(y) mailowe walczących zawodników, zawodnicy ci zostają wyeliminowani przez walkowery.

07.
W przypadku wyzywania droga mailowa, osoba wyzywająca ma obowiązek w mailu z wyzwaniem podać oprócz konta wyzywanej osoby konkretna propozycje terminu, w którym proponuje rozegrać walkę (nie później niż tydzień od maila). Osoba odpowiadająca może zaakceptować, lub zaproponować inny termin (również nie później niż tydzień od wysłanego przez siebie maila), po czym druga osoba musi potwierdzić ostatecznie termin walki, lub zaproponować kolejny termin (od tego etapu w przeciągu 3 dób od wysłanego przez siebie maila), i tak do skutku. Przy czym

08.
Termin odpowiedzi na pierwszego maila reprezentanta każdej ze stron dotyczącego wojny to tydzień. Termin odpowiedzi na każdego kolejnego do 3 doby. Maile należy wysyłać z opcja "Potwierdzenie odbioru". Brak odpowiedzi w terminie równoznaczny jest z walkowerem.

09.
Zawodnicy są zobowiązani poczekać 15 minut w razie nieobecności przeciwnika przy wyzwaniu umówionym na konkretny termin jak i w przypadku chwilowej niedyspozycji/nieobecności wyzwanego przeciwnika na kanale. Po tym czasie następuje walkower.

10.
Zawodnicy zobowiązani są umawiać się według czasu lokalnego na polskim bn (komenda /time) czyli Europe Battle.net time +1 H.

11.
Przykład maila z wyzwaniem:

Temat: Wyzwanie wojenne – kEMpEs.EPI.
Treść: Wyzywam wyżej wymienionego zawodnika EPI na duela wojennego. Proponowany przeze mnie termin to XX.XX.XXX, godz XX:XX.
Pozdrawiam,
Whistler(SI)