W Diablo 1 przyjdzie ci się zmierzyć z różnymi zadaniami, które będą w czasie twojej wędrówki zlecać różne osoby. Questów nie musisz obowiązkowo wykonywać, gdyż bez nich również można ukończyć grę jednak w ten sposób ominiesz przygodę, która tam na ciebie czeka. Oprócz tego za większość wykonanych zadań można otrzymać nagrodę w postaci unikalnych itemów i czarów. Gra dobiera sobie je losowo, więc rozpoczynając kolejną rozgrywkę będą czekały na ciebie inne misje.
W trybie single player trzy zadania są zawsze stałe, a są to: The Chamber of Bone, Archbishop Lazarus i Diablo, reszta jest dobierana losowo. W sumie będzie ich osiem w jednej rozgrywce. Zupełnie inaczej sprawa wygląda w trybie multiplayer. Liczba questów tutaj jest niestety mocno okrojona. Dostępne są tylko cztery: The Butcher, The Curse of King Leoric, Archbishop Lazarus i Diablo.

Poniższa tabelka pokazuje doskonale w jaki sposób zadania są dobierane w trybie rozgrywki jedno osobowej. Trzy zadania, które zawsze się pojawiają w każdej grze to: The Chamber of Bone, *Slain Hero, Archbishop Lazarus oraz Diablo. Pozostałe są podzielone na grupy. Z każdej z tych grup gra losuje jedno lub dwa zadania, które zostają zamieszczone w rozgrywce.
 
Ilość losowanych Quest
1 The Curse of King Leoric, Poisoned Water Supply
2 The Butcher, Gharbad the Weak, Ogden's Sign
2 The Magic Rock, Valor, Halls of the Blind
2 Zhar the Mad, The Black Mushroom, Anvil of Fury
2 Warlord of Blood, Lachdanan

*Slain Hero - to nie jest oficjalnie quest gry, lecz tak właśnie jest traktowane przez większość graczy.

W dalszej części tego działu dowiesz się więcej informacji na temat poszczególnych zadań. Jeśli chcesz sobie przeczytać słowa, które wypowiadają poszczególne osoby, potwory oraz księgi podczas twej wędrówki w momencie wykonywania zadań, zajrzyj koniecznie do działu "Kwestie" oraz "Narrator".



The Butcher

Lokalizacja: Poziom 2 (Dungeon)

Zleceniodawca:
Wounded Townsman

Opis zadania:
Obok wejścia do katedry w mieście Tristram spotkasz śmiertelnie rannego mieszczanina, który wydając ostatnie tchnienie zleci ci to zadanie prosząc jednocześnie o pomszczenie siebie i wszystkich tych, których dopadł rzeźnik. W tę straszliwą pułapkę wpędził ich Arcybiskup Lazarus, podstępnie sprowadzając mieszczan do podziemi, aby później ich zostawić na pastwę losu. Teraz wszystko wszystko zależy od ciebie. Aby stawić czoła ich oprawcy, musisz zejść na poziom drugi, gdzie w małym pomieszczeniu przebywa Butcher otoczony swoimi ofiarami. Miej się na baczności, ponieważ przeciwnik jest bardzo silny.

Występowanie:
Single Player oraz Multi Player
 

Nagroda:
Single Player:

The Butcher's Cleaver (unikatowy topór)
Właściwości:
+10 strength, unusual damage 4-24, altered durability 10/10
cena:
3 650

Multi Player: losowy magiczny przedmiot



Poisoned Water Supply

Lokalizacja: The Dark Passage - czyli Mroczne Przejście, do którego znajdziesz wejście na 2 poziomie katedry (Dungeon)

Zleceniodawca:
Pepin the Healer

Opis zadania:
W trakcie rozmowy z Pepinem, poinformuje cię on, że miejscowe ujście wody zostało zatrute. Wszyscy mieszkańcy po jej wypiciu zaczynają chorować, a ich zapas czystej wody wkrótce się skończy. Sytuacja jest krytyczna ponieważ nie ma w pobliżu innego źródła. Pepin powie ci, abyś odnalazł początek rzeki i dowiedział się co jest powodem tych zanieczyszczeń. Na drugim poziomie kościoła natrafisz na Mroczne Przejście (The Dark Passage), które cię przeniesie do podziemnego źródła rzeki. Tutaj właśnie poznasz przyczynę problemu. Okaże się, że to właśnie przez znajdujące się tam potwory woda została zaśmiecona. Musisz rozwiązać problem przez zlikwidowanie wszystkich przeciwników znajdujących się w tym miejscu. Dzięki temu woda znowu będzie zdatna do picia - zmieniając swój kolor z ciemno zielonej na niebieską przy odgłosie trąb.

Występowanie:
Single Player
 

Nagroda: Ring of Truth
Właściwości: +10 life, +10% resist all, -1 damage from enemies
Cena:
9 100



The Curse of King Leoric

Lokalizacja: Poziom 3 (Dungeon)

Zleceniodawca:
Ogden the Tavern Owner

Opis zadania:
Właściciel tawerny w Tristram - Ogden opowie ci historię o ich władcy królu Leoricu, który w pewnym momencie sprawowania rządów postradał zmysły za sprawą mocy ciemności, jakie go opętały. Diablo, władca terroru potrzebował ciała śmiertelnika, aby się uwolnić od zamknięcia w kamieniu dusz. Za pomocą swoich mocy próbował zawładnąć ciałem króla Leorica. Nie udało mu się to, gdyż był zbyt słaby po długoletnim zamknięciu. Postanowił więc porwać pierworodnego syna Leorica, księcia Albrechta. Władca Tristram, po nieudanej próbie zagarnięcia jego ciała i umysłu przez Diablo, z każdym dniem podupadał coraz bardziej na zdrowiu psychicznym. Doszło do tego, że król zaczął podejrzewać swoich poddanych. Wmawiając sobie jakiś spisek przeciwko niemu, dopuszczał się masowych aresztowań i brutalnych egzekucji. W sytuacji gdy swój gniew przeniósł na królewskich doradców i rycerzy, ci postanowili go zabić. Zanim życie zgasło w nim na zawsze, Leoric zdążył rzucić klątwę na miejscową ludność wedle której będą oni służyć mu wiecznie w ciemnościach. Leoric został pochowany zgodnie z tradycjami królewskimi w specjalnie przygotowanej krypcie. Jego opętana dusza została wkrótce potem wskrzeszona wraz z ciałem przez moce piekielne. Aktualnie szalony król dowodzi ogromną armią, siejącą spustoszenie i zabijającą każdego, kto tylko pojawi się na ich drodze. Twoim zadaniem będzie uwolnienie duszy Leorica, aby mógł wreszcie spocząć w spokoju. Ten quest występuje zarówno w trybie SP jak i MP. Są jednak pewne różnice, oto one:

- Single Player: Na 3 poziomie katedry znajdziesz wejście, które doprowadzi cię do komnaty króla Leorica - King Leoric's Tomb. To właśnie tam przyjdzie ci się zmierzyć z armią szkieletów oraz ich przywódcą na czele. Uważaj jednak gdyż król posiada zdolność wskrzeszania swoich poddanych.

- Multi Player: Tutaj król Leoric po prostu przebywa gdzięś na 3 poziomie katedry. Nie będzie jednak sam. Jest otoczony prawdziwym legionem szkieletów, posługujących się wprawnie zarówno mieczem jak i łukiem.

Cel tego zadania to zabicie Leorica.

Występowanie:
Single Player oraz Multi Player
 

Nagroda:
Single Player:

The Undead Crown
Właściwości:
AC 8, 0-12.5% steal life
Cena:
16 650

Multi Player: Magiczny przedmiot



Gharbad the Weak

Lokalizacja: Poziom 4 (Dungeon)

Zleceniodawca:
Gharbad the Weak

Opis zadania:
Przemierzając czwarty poziom podziemi natrafisz na bojaźliwego kozła o imieniu Gharbad. Kiedy na niego klikniesz zacznie cię błagać abyś go pozostawił przy życiu, a w zamian przygotuje dla ciebie jakiś magiczny przedmiot. Kiedy skończy mówić odejdź od niego na odległość ekranu, tak abyś go nie widział. Odczekaj chwile i wróć ponownie. Da ci wówczas przedmiot i obieca wykonanie następnego. Kiedy podejdziesz trzeci raz to usłyszysz, że rzecz nie jest jeszcze gotowa. W momencie kiedy przybędziesz odebrać obiecany przedmiot, Gharbad stwierdzi, że nie jesteś godzien posiadania tego artefaktu i cię zaatakuje. Zadanie zostaje wykonane w momencie kiedy go pokonasz.

Występowanie:
Single Player

Nagroda:
Dwa magiczne przedmioty



Ogden's Sign

Lokalizacja: Poziom 4 (Dungeon)

Zleceniodawca:
Ogden the Tavern Owner lub Snotspill

Opis zadania:
Właściciel tawerny w Tristram - Ogden, poprosi cię abyś spróbował odnaleźć skradziony przez potwory szyld od swojej karczmy. Na poziomie 4 katedry napotkasz zgraję małych demonów, którymi dowodzi ich szef o imieniu Snotspill. Pilnują oni zejścia na 5 poziom. To właśnie ta zgraja jest odpowiedzialna za kradzież. Jednak mają pewien problem. Szyld został im zabrany przez bandę Overlordów. Snotspill nakaże ci odbicie szyldu, a w zamian obieca przepuścić cię dalej. Tuż za rogiem znajduje się komnata Overlordów. Zabij ich, a następnie otwórz skrzynię, której pilnowali. Wyleci z niej szyld. Masz teraz dwie opcje. Możesz oddać szyld jego właścicielowi czyli Ogdenowi i otrzymać w ramach podziękowania unikalny item lub przekazać go Snotspillowi i nie dostać nic w zamian. Obojętnie jak postąpisz i tak zostaniesz zaatakowany przez jego ekipę.

Występowanie:
Single Player
 
Nagroda: Harlequin Crest
Właściwości: AC -3, +2 all attributes, +7 mana, +7 life, -1 damage from enemies
Cena:
4 000



The Magic Rock

Lokalizacja: Poziom 5 (Catacombs)

Zleceniodawca:
Griswold the Blacksmith

Opis zadania:
Miejscowy kowal Griswold opowie ci o karawanie, która przejeżdżała w okolicach. Ponoć przewozić miała tajemniczy kamień, który spadł prosto z nieba. Niestety przewoźnicy zostali napadnięci przez zamaskowanych osobników na koniach. Meteor zniknął razem z rabusiami. Teraz ty musisz go odszukać. Znajduje się on na piątym poziomie, a umieszczony jest na specjalnym stojaku. Kiedy go odszukasz, oddaj go koniecznie Griswoldowi, a otrzymasz unikatowy pierścień.

Występowanie:
Single Player
 
Nagroda: Empyrean Band
Właściwości: +2 all attributes, fast hit recovery, absorbs half of trap damage, +20% light radius
Cena:
8 000



Valor

       

Lokalizacja: Poziom 5 (Catacombs)

Zleceniodawca:
Book of Blood

Opis zadania:
Na piątym poziomie znajdziesz Księgę Krwi, czyli Book of Blood, która aktywuje oficjalnie to zadanie. Następnie odszukaj jeden z Krwawych Kamieni - Blood Strone. Umieść go na specjalnym piedestale, który się znajduje w komnacie obok. Otworzy się wejście do pokoju po prawej stronie. Wejdź tam i zabierz kolejny kamień i uczyń z nim to co z pierwszym. Umożliwi to wejście do pomieszczenia po lewej stronie, gdzie znajdziesz kolejny, a zarazem ostatni kamień. W momencie gdy go położysz na piedestale, spowoduje to otwarcie przejścia do komnaty głównej. Znajduje się tam legendarna zbroja, będąca w przeszłości własnością bohaterskiego wojownika Arkaine'a. Wszystkie krwawe kamienie oraz ten unikalny item są chronione przez całe stado potworów - Horned Demons, więc przygotuj się na walkę.
 

Występowanie: Single Player

Nagroda:
Arkaine's Valor
Właściwości: AC 25, +10 vitality, -3 damage from enemies, fastest hit recovery
Cena:
42 000



The Chamber of Bone

Lokalizacja: Poziom 6 (Catacombs)

Zleceniodawca:
Mythical Book

Opis zadania:
Na poziomie szóstym znajdziesz Mityczną Księgę - Mythical Book. Kiedy twoja postać skończy czytać tekst, mury otaczające wejście do Komnaty Kości (The Chamber of Bone) znikną. Zejdź na dół. Przyjdzie ci walczyć z całą hordą szkieletów. Są to pozostałości po tych, którzy niegdyś próbowali wynieść skarby z tej sali. Musisz pokonać każdego z nich. Przechadzając się po tym pomieszczeniu natrafisz na dwie dźwignie umiejscowione po dwóch stronach izby. Przełączenie ich spowoduje otwarcie drzwi do kolejnych komnat, które są wypełnione różnymi skarbami.  Natrafisz tam również na Prastary Tom (Ancient Tome). Przeczytaj go. Ujrzysz napis: "Arcane Knowledge Gained!". W tej samej chwili pojawi się w rogu tej komnaty Guardian, co oznacza wypełnienie zadania.

Występowanie: Single Player

Nagroda:
Jeden poziom wyżej czaru Guardian



Halls of the Blind

Lokalizacja: Poziom 7 (Catacoms)

Zleceniodawca:
Book of The Blind

Opis zadania:
Na siódmym poziomie, będąc w katakumbach znajdziesz Księgę Ślepców (Book of The Blind). Po jej przeczytaniu otworzą się drzwi, które do tej pory były zablokowane. Prowadzące one do dwóch, położonych obok siebie komnat. Znajdzuje się tam dużo potworów z gatunku Illusion Weaver. Musisz ich wszystkich zlikwidować, aby utorować sobie drogę do leżącego na podłodze amuletu.

Występowanie:
Single Player
 
Nagroda: Optic Amulet
Właściwości: +5 magic, +20% resist lightning,
-1 damage from enemies, +20% light radius
Cena:
9 750



Zhar the Mad

Lokalizacja: Poziom 8 (Catacombs)

Zleceniodawca:
Zhar the Mad

Opis zadania:
Na ósmym poziomie, w jednej z komnat spotkasz szalonego maga Zhara (Zhar the Mad). Jest on pustelnikiem, który bardzo ceni sobie spokój oraz samotność. Unika ludzi, poświęcając się w całości magii. Kiedy podejdziesz z nim porozmawiać bardzo się zdenerwuje, że mu przeszkadzasz. Ofiaruje ci magiczną księgę i rozkaże zostawić go samego. W momencie gdy podejdziesz do niego, aby porozmawiać drugi raz, lub też spróbujesz zabrać księgę z jego tajemniczej biblioteki, wpadnie w prawdziwą furię i będzie chciał cię zabić. Musisz go wyeliminować i w ten sposób quest zostanie zaliczony.

Występowanie:
Single Player

Nagroda:
Dwie księgi i losowy magiczny przedmiot



The Black Mushroom

           

Lokalizacja: Poziom 9 (Caves)

Zleceniodawca:
Adria

Opis zadania:
Przechadzając się po dziewiątym poziomie znajdziesz księgę Fugal Tome. Zanieś ją do Adrii. Miejscowa wiedźma poprosi cię abyś wrócił ponownie do jaskiń i odszukał dużego czarnego grzyba. Kiedy już na niego natrafisz musisz go jej oddać. Gdy to uczynisz, Adria oznajmi ci, że Pepin potrzebuje mózgu demona, gdyż pracuje nad miksturą, która będzie bardzo dobrą odtrutką na jad potworów i pomoże  wielu potrzebującym. Doda również, że jeśli otrzymasz od niego próbkę eliksiru, to abyś jej go dostarczył. Udaj się teraz do miejscowego uzdrowiciela Pepina, który oficjalnie zleci tobie przyniesienie mózgu. Kiedy wrócisz na katakumb i zabijesz jakiegoś potwora, zostawi on po sobie mózg. Zanieś go do Pepina, a on da w zamian tobie eliksir. Zanieś go Adrii. Ona stwierdzi, że za późno z tym przyszedłeś i możesz go sobie zatrzymać. Wypij koniecznie ten napój ponieważ podwyższy wszystkie twoje atrybuty o trzy punkty. Jeśli nie wypijesz go od razu, później nie będziesz w stanie.

Występowanie:
Single Player
 
Nagroda: Spectral Elixir
Właściwości: +3 do wszystkich atrybutów



Slain Hero

Lokalizacja: Poziom 9 (Catacombs)

Opis:
To właściwie nie jest zadanie, ale duża większość graczy uznaje to za quest. Na poziomie dziewiątym w katakumbach znajdziesz zwłoki pokonanego bohatera. Kiedy klikniesz na nie, wypadnie z nich jakiś przedmiot pasujący do twojej klasy postaci.  Twoja postać wypowie słowa: "Rest in peace my friend". Zobacz na poniższą tabelkę.
 
Klasa postaci Przedmiot
Warrior Brest Plate
Rogue Long Battle Bow lub Long War Bow
Sorcerer Book of Lightning

Występowanie: Single Player



Anvil of Fury

Lokalizacja: Poziom 10 (Catacombs)

Zleceniodawca:
Griswold the Blacksmith

Opis zadania:
Griswold opowie ci historię, którą usłyszał od jednego z poszukiwaczy skarbów, który dopiero co wrócił z podziemi. Osobnik ten w trakcie swojej ucieczki przebiegł obok kowadła. Z jego opisu wynika, że owe kowadło jest legendarnym przyrządem do wykuwania najpotężniejszych broni, ponieważ zawiera w sobie moc oraz siłę piekielną demonów. Znajdziesz je na dziesiątym poziomie na małej wysepce otoczonej wrzącą lawą. Jest ono strzeżone przez zastępy potworów. Kiedy już uda ci się je zdobyć, zanieś kowadło Griswoldowi. W podzięce otrzymasz przygotowany przez niego własnoręcznie miecz, który pomoże ci w walce z mocami zła.

Występowanie:
Single Player
 
Nagroda: Griswold's Edge
Właściwości: -20 life, +20 mana, +25% to hit,
1-10 fire damage, fast attack, knocks target back,
damage 4-12
Wymania: 40 Str
Cena:
42 000



Warlord of Blood

           

Lokalizacja: Poziom 13 (Hell)

Zleceniodawca:
Steel Tome

Opis zadania:
Na poziomie trzynastym odnajdziesz księgę o nazwie Steel Tome. Przeczytasz w niej historię rycerza żadnego krwi Warlord of Blood. Jest on bardzo okrutny w swych poczynaniach. Torturując swe ofiary w sposób bezlitosny dostarcza krwi i cierpienia panom czeluści piekieł. Wraz ze swoją armią bacznie wypatrują coraz to nowych śmiałków zapuszczających się w te rejony gdzie sprawują bezwzględne rządy, służąc tym samym panu terroru Diablo. Po przeczytaniu księgi otworzy ona przejście prowadzący do schodów na poziom 14. To właśnie tam napotkasz Warlorda wraz z jego pomocnikami.

Występowanie:
Single Player

Nagroda:
Cztery losowe magiczne bronie, dwa magiczne zbroje oraz jeden magiczny przedmiot pochodzący z ciała Warlorda of Blood.



Lachdanan

Lokalizacja: Poziom 14 (Hell)

Zleceniodawca:
Lachdanan

Opis zadania:
Na poziomie czternastym spotkasz Lachadanana, który niegdyś był kapitanem straży króla Leorica. Był odpowiedzialny za przestrzeganie prawa, sprawiedliwość i honor. Tragiczna w skutkach klątwa jaką rzucił na nich Leoric doprowadziła do katastrofy. Podczas gdy wszyscy rycerze zaczynali powoli tracić kontakt z rzeczywistością, Lachdanan pognał do komnaty króla, aby znaleźć sposób na uwolnienie się spod czarnej magii. Niestety nie udało mu się. Zleci ci odszukanie Golden Elixiru, który ukoi jego duszę i zapewni spoczynek. Sam nie był w stanie go odnaleźć. Jego siły strasznie opadły. Z każdym dniem traci resztki człowieczeństwa jakie w nim pozostały. Elixir znajdziesz na poziomie 15. Kiedy go odszukasz powróć do Lachdanana i oddaj go mu, a zostaniesz nagrodzony.

Występowanie:
Single Player
 
Nagroda: Veil of Steel
Właściwości: +15 strength, +15 vitality, -30 mana, +60% armor, +50% resist all, -20% light radius
Cena: 63 800



Archbishop Lazarus

           

Lokalizacja: Mini poziom o nazwie Archbishop Lazarus' Lair, do którego przejdziesz przez specjalny czerwony portal znajdujący się na poziomie 15 (Hell, single player) lub jedna z komnat będąca na poziomie 15 (Hell, multi player).

Zleceniodawca:
Decard Cain the Elder

Opis zadania:
To zadanie różni się od siebie w trybie rozgrywki single player (SP) oraz multi player (MP). Dlatego zamieszczone zostały dwa różne opisy.

Single Player: Na poziomie piętnastym odnajdziesz stojak o nazwie Vile Stand. Zawieszony na nim jest item Staff of Lazaurus. Podnieś go i zanieś do Caina. Ten podczas rozmowy wyjawi ci prawdę o sobie. Oznajmi, że pochodzi ze starożytnego bractwa, które powstało aby strzec zła panoszącego się po świecie. Wspomni na temat Arcybiskupa Lazarusa, który podstępnie zwabił mieszkańców Tristram do podziemi, wprost pod tasak Butchera. Cain poprosi cię o zabicie Lazarusa i uwolnienie księcia Albrechta, syna króla Leorica. Wróć do podziemi, a obok umieszczonego na ziemi pentagramu pojawi się czerwony portal z opisem Portal to The Unholy Altar. Natkniesz się tam na dwie księgi Book of Vileness. Skorzystaj z nich w celu teleportowania się do dwóch nie odkrytych dotąd miejsc. Oczywiście musisz zabić wszystkie potwory znajdujące się na tych poziomach. Następnie wróć do miejsca gdzie którym się pojawiłeś zaraz po przejściu przez czerwony portal. To właśnie stąd przeteleportujesz się wprost do oczekującego cię Lazarusa i jego ekipy, która będzie się składać z potężnych demonów doskonale władających czarami. Będą to Advocate, Blackjade, Hell Spawn oraz Red Vex. Arcybiskup będzie stał tuż za ołtarzem gdzie leży zamordowany chłopiec. Jak się później okaże, nie był to książę.

Multi Player:  Na piętnastym poziomie w jednej ze znajdujących się tam komnat znajdziesz ołtarz, na którym będzie leżał martwy chłopiec przypominający porwanego księcia Albrechta, syna króla Leorica. Dookoła niego będzie stał Arcybiskup Lazarus wraz ze swoimi demonami wykonując rytualny obrządek. Kiedy cię zauważą natychmiast ruszą do ataku.

Występowanie:
Single Player oraz Multi Player

Nagroda:
Magiczne przedmioty z ciał unikatowych potworów.



Diablo

Lokalizacja: Poziom 16 (Hell)

Zleceniodawca:
Decard Cain the Elder

Opis zadania:
To zadanie nieco różni się od siebie w trybie rozgrywki single player (SP) oraz multi player (MP). Dlatego zamieszczone zostały dwa różne opisy.

Single Player: Po zabiciu Lazarusa pojawi się czerwony portal przez który wrócisz ponownie na poziom piętnasty. Przejście w postaci dużego czerwonego pentagramu znajdującego się na ziemi zostanie odblokowane. Możesz przejść na poziom szesnasty. Tam umieszczone są cztery komnaty. Jedna z nich jest otwarta. Pozostałe są zamknięte. Udaj się do pierwszej otwartej komnaty. Natkniesz się tam na dźwignię. Pociągnij za nią. Otworzy ona kolejną komnatę. Otwórz w ten sposób wszystkie pozostałe. W ostatniej znajduje się Diablo, Pan Terroru. Bądź bardzo ostrożny ponieważ przyjdzie ci się zmierzyć z ogromną liczbą przeciwników na tym poziomie, którzy nie tylko perfekcyjnie posługują się magią ale również i stalą. Zabicie Diablo oznacza wygranie walki dobra ze złem (przynajmniej na jakiś czas). Gra się zatrzyma, a twoim oczom ukaże się film końcowy.

Multi Player:  Kiedy zabijesz Lazarusa w jego komnacie na poziomie piętnastym, przejście w postaci dużego czerwonego pentagramu znajdującego się na ziemi zostanie odblokowane. Możesz przejść na poziom szesnasty. Tam umieszczone są cztery komnaty. Jedna z nich jest otwarta. Pozostałe są zamknięte. Udaj się do pierwszej otwartej komnaty. Natkniesz się tam na dźwignię. Pociągnij za nią. Otworzy ona kolejną komnatę. Otwórz w ten sposób wszystkie pozostałe. W ostatniej znajduje się Diablo, Pan Terroru. Bądź bardzo ostrożny ponieważ przyjdzie ci się zmierzyć z ogromną liczbą przeciwników na tym poziomie, którzy nie tylko perfekcyjnie posługują się magią ale również i stalą. Zabicie Diablo oznacza wygranie walki dobra ze złem (przynajmniej na jakiś czas). Gra się zatrzyma, a twoim oczom ukaże się film końcowy.

Występowanie:
Single Player oraz Multi Player

Nagroda:
Ukończenie gry i możliwość obejrzenia filmu końcowego. W trybie Multi player grając na Battle.net dodatkowo otrzymuje się dota.