Mnich (Monk), w odróżnieniu od barbarzyńcy i barda, jest postacią, bezpośrednio dodaną w dodatku, w związku z tym nie trzeba dodawać pliku Command.txt by móc rozpocząć z nim swoją przygodę z Hellfire.


Historia klasy postaci
Zakonnicy Bractwa Konara są rzadkim widokiem. Mówi się, że pochodzą oni z opuszczonej dziczy, skąd ich ludzie byli zmuszeni do ucieczki, przed hordami najeźdźców. Ze względu na ich wielkie klęski, mnisi ślubowali mistrzostwo sztuk walki. W związku z brakiem zasobów, takich jak żelazo, nauczyli się korzystać z gołych rąk i prostych drewnianych lasek jako śmiercionośnej broni i nie polegają na metalowej zbroi w celu zapewnienia ochrony w walce. Zamiast tego polegają na szybkości i koncentracji. W trudnych warunkach klimatycznych, zmuszeni byli znaleźć żywność i inne podstawowe surowce w najbardziej mało prawdopodobnych miejscach. Z upływem czasu, ich zmysł wyszukiwania udoskonalił się do poziomu niemal nadprzyrodzonego.

Mówi się, że mroczna zaraza spadła na ojczyznę mnichów, i wielu ich ludzi zginęło. Zdesperowani samotni mnisi wyruszyli w poszukiwaniu odpowiedzi do dalekich krain, szukając regionów dotkniętych podobnymi dolegliwościami. Opowieści o źle borykającym miasteczko Tristram zwróciło uwagę Bractwa.

Mnich jest bardzo wykwalifikowany w walce wręcz i jest mistrzem we władaniu laską, którą potrafi wykorzystać do zadawania ciosów wielu przeciwnikom naraz. Jednak nie jest dobrze wyszkolonych w broni ostrej lub miotaną i nie jest przystosowany do noszenia ciężkich zbroi. Słabym lub umiarkowanym wrogom raczej nie łatwo się przed nim uchronić, ale trudniejsi wrogowie mogą zapewnić mu poważne wyzwanie. Wszyscy Mnisi mają możliwość znajdywania przedmiotów z łatwością niedostępną innym klasą postaci, ze względu na ich wyjątkowy wzrok.


Dodatkowe informacje
Unikatowy Plate Armor jest traktowany jako Mail Armor, a unikatowy Mail Armor jako Leather Armor przy obliczaniu AC mnicha . Wszelkie zbroje z wymogiem siły powodują, spadek klasy pancerza mnicha, ponieważ mnich zyskuje AC z każdym zdobytym poziomem i działa najlepiej w lekkiej zbroi.

Mnich jest w stanie zablokować trafienia przeciwnika laską, a także może uderzyć trzech wrogów jednocześnie przy jej użyciu. Specjalną zdolnością mnicha jest Search Spell - rzucenie tego czaru kilka razy z rzędu spowoduje że będzie on trwał znacznie dłużej. Ataki gołymi rękami są szybsze niż przy użyciu laski, ale nie mnich nie jest wtedy w stanie trafiać wielu przeciwników naraz. Później w grze ataki gołymi rękami mogą byc bardziej skuteczne niż laską, wyjątkiem będzie laska z dużymi premiami.


Początkowe statystyki
Poniżej na zdjęciu początkowe statystyki i ekwipunek z którym swą wędrówkę rozpoczyna Mnich.


Zyskiwanie poziomu
Zyskując poziom doświadczenia mnich zyskuje każdorazowo 2 punkty życia, 2 punkty many, oraz 2 bonusowe punkty AC (klasa pancerza)


Umiejętność bazowa - Search Skill
Mnisi poprzez lata poszukiwań uzyskali niesamowita zdolność wyszukiwania przedmiotów. Po użyciu umiejętności wszystkie przedmioty zostają podświetlone i widoczne są na minimapie planszy jako niebieskie kwadraty.


Maksymalne statystyki
Maksymalne statystyki Mnicha, bez założonych przedmiotów przedstawiają się następująco:

Siła 150 || Magia 80 || Zręczność 150 || Żywotność 80 || Życie 201 || Mana 183