W demie Diablo 1 HD przyjdzie ci się zmierzyć z różnymi zadaniami, które będą w czasie twojej wędrówki zlecać różne osoby. Zadań nie musisz obowiązkowo wykonywać, gdyż bez nich również można ukończyć demo (poza Ogden's Sign) jednak w ten sposób ominiesz przygodę, która tam na ciebie czeka. Oprócz tego za większość wykonanych zadań można otrzymać nagrodę w postaci unikalnych przedmiotów, a nawet punktów statystyk do rozdania.



Introduction


Lokalizacja: Tristram i zejście do Katedry

Zleceniodawca:
Ogden the Tavern owner




Opis zadania:
Ogden wita Ciebie po długiej przerwie w twym pobycie w Tristram i opowiada o zaszłych zmianach. Nie dzieje się za dobrze w wiosce więc odsyła Ciebie na ratunek ocalałym w katedrze. To zadanie ma na celu doprowadzić cię do zejścia do katedry i następnego zadania.



The Butcher


Lokalizacja: Poziom 2 (Dungeon)

Zleceniodawca:
Wounded Townsman




Opis zadania:
Obok wejścia do katedry w mieście Tristram spotkasz śmiertelnie rannego mieszczanina, który wydając ostatnie tchnienie zleci ci to zadanie prosząc jednocześnie o pomszczenie siebie i wszystkich tych, których dopadł rzeźnik. W tę straszliwą pułapkę wpędził ich Arcybiskup Lazarus, podstępnie sprowadzając mieszczan do podziemi, aby później ich zostawić na pastwę losu. Teraz wszystko wszystko zależy od ciebie. Aby stawić czoła ich oprawcy, musisz zejść na poziom drugi i odnaleźć małe kwadratowe pomieszczenie z zamkniętymi drzwiami

Zleceniodawca:
Wirt



Opis zadania: W kwadratowym pomieszczeniu stawiamy Town Portal by przedostać się do komnat Butchera.



Na miejscu należy przesunąć dzwignię by odblokować drzwi do Rzeźnika. Po krótkim filmie czeka na Ciebie krwawa walka z nie lada przeciwnikiem!



Nagroda:
The Butcher's Cleaver (unikatowy topór)
Właściwości:
+10 strength, unusual damage 4-24, altered durability



Poisoned Water Supply


Lokalizacja: The Water Passage do którego znajdziesz wejście na 2 poziomie katedry (Dungeon)

Zleceniodawca:
Pepin the Healer

Opis zadania:
W trakcie rozmowy z Pepinem, poinformuje cię on, że miejscowe ujście wody zostało zatrute. Wszyscy mieszkańcy po jej wypiciu zaczynają chorować, a ich zapas czystej wody wkrótce się skończy. Sytuacja jest krytyczna ponieważ nie ma w pobliżu innego źródła. Pepin powie ci, abyś odnalazł początek rzeki i dowiedział się co jest powodem tych zanieczyszczeń. Na drugim poziomie kościoła natrafisz na Mroczne Przejście (The Dark Passage), które cię przeniesie do podziemnego źródła rzeki. Tutaj właśnie poznasz przyczynę problemu. Okaże się, że to właśnie przez znajdujące się tam potwory woda została zaśmiecona. Musisz rozwiązać problem przez zlikwidowanie wszystkich przeciwników znajdujących się w tym miejscu. Dzięki temu woda znowu będzie zdatna do picia - zmieniając swój kolor z ciemno zielonej na niebieską przy odgłosie trąb.





Nagroda:
Ring of Truth
Właściwości: +10 life, +10% resist all, -1 damage from enemies



The Curse of King Leoric


Lokalizacja: Poziom 3 (Dungeon)

Zleceniodawca:
Ogden the Tavern Owner




Opis zadania:
Właściciel tawerny w Tristram - Ogden opowie ci historię o ich władcy królu Leoricu, który w pewnym momencie sprawowania rządów postradał zmysły za sprawą mocy ciemności, jakie go opętały. Diablo, władca terroru potrzebował ciała śmiertelnika, aby się uwolnić od zamknięcia w kamieniu dusz. Za pomocą swoich mocy próbował zawładnąć ciałem króla Leorica. Nie udało mu się to, gdyż był zbyt słaby po długoletnim zamknięciu. Postanowił więc porwać pierworodnego syna Leorica, księcia Albrechta. Władca Tristram, po nieudanej próbie zagarnięcia jego ciała i umysłu przez Diablo, z każdym dniem podupadał coraz bardziej na zdrowiu psychicznym. Doszło do tego, że król zaczął podejrzewać swoich poddanych. Wmawiając sobie jakiś spisek przeciwko niemu, dopuszczał się masowych aresztowań i brutalnych egzekucji. W sytuacji gdy swój gniew przeniósł na królewskich doradców i rycerzy, ci postanowili go zabić. Zanim życie zgasło w nim na zawsze, Leoric zdążył rzucić klątwę na miejscową ludność wedle której będą oni służyć mu wiecznie w ciemnościach. Leoric został pochowany zgodnie z tradycjami królewskimi w specjalnie przygotowanej krypcie. Jego opętana dusza została wkrótce potem wskrzeszona wraz z ciałem przez moce piekielne. Aktualnie szalony król dowodzi ogromną armią, siejącą spustoszenie i zabijającą każdego, kto tylko pojawi się na ich drodze. Twoim zadaniem będzie uwolnienie duszy Leorica, aby mógł wreszcie spocząć w spokoju.

Na 3 poziomie katedry znajdziesz wejście, które doprowadzi cię do komnaty króla Leorica - King Leoric's Tomb. To właśnie tam przyjdzie ci się zmierzyć z armią szkieletów oraz ich przywódcą na czele. Uważaj jednak gdyż król posiada zdolność wskrzeszania swoich poddanych. Przesuwanie dźwigni jak i zrzucanie szkieletów z krzyży otwiera dodatkowe pomieszczenia. Otwieranie sarkofagów czasem przywołuje wyjątkowe potwory.



 

Nagroda:
The Undead Crown
Właściwości:
AC 8, 4% steal life



Gharbad the Weak




Lokalizacja: Poziom 4 (Dungeon)

Zleceniodawca:
Gharbad the Weak

Opis zadania:
Przemierzając czwarty poziom podziemi natrafisz na bojaźliwego kozła o imieniu Gharbad. Kiedy na niego klikniesz zacznie cię błagać abyś go pozostawił przy życiu, a w zamian przygotuje dla ciebie jakiś magiczny przedmiot.



Kiedy skończy mówić odejdź od niego na odległość ekranu, tak abyś go nie widział. Odczekaj chwile i wróć ponownie. Da ci wówczas przedmiot i obieca wykonanie następnego. Kiedy podejdziesz trzeci raz to usłyszysz, że rzecz nie jest jeszcze gotowa. W momencie kiedy przybędziesz odebrać obiecany przedmiot, Gharbad stwierdzi, że nie jesteś godzien posiadania tego artefaktu i cię zaatakuje. Zadanie zostaje wykonane w momencie kiedy go pokonasz.


Nagroda:
Dwa magiczne przedmioty



Ogden's Sign




Lokalizacja: Poziom 4 (Dungeon)

Zleceniodawca:
Ogden the Tavern Owner lub Snotspil

Opis zadania:
Właściciel tawerny w Tristram - Ogden, poprosi cię abyś spróbował odnaleźć skradziony przez potwory szyld od swojej karczmy. Na poziomie 4 katedry napotkasz zgraję małych demonów, którymi dowodzi ich szef o imieniu Snotspil.



Pilnują oni zejścia na 5 poziom (które w przypadku dema przenosi z powrotem do miasta). To właśnie ta zgraja jest odpowiedzialna za kradzież. Jednak mają pewien problem. Szyld został im zabrany przez bandę Overlordów. Snotspill nakaże ci odbicie szyldu, a w zamian obieca przepuścić cię dalej. Tuż za rogiem znajduje się komnata Overlordów. Zabij ich, a następnie otwórz skrzynię, której pilnowali. Wyleci z niej szyld. Masz teraz dwie opcje. Możesz oddać szyld jego właścicielowi czyli Ogdenowi i otrzymać w ramach podziękowania unikalny item.



Możesz też przekazać go Snotspillowi i nie dostać nic w zamian. Obojętnie jak postąpisz i tak zostaniesz zaatakowany przez jego ekipę.
 
Nagroda: Harlequin Crest
Właściwości: AC -3, +2 all attributes, +7 mana, +7 life, +1 damage from enemies




The Infested Cellar






Lokalizacja: Pod domem w Tristram

Zleceniodawca:
Pepin the Healer


Opis zadania:
Pod jednym z domów w Tristram rozmnaża się robactwo. Twoim zadaniem jest wybicie robaków i ich przywódcy. Jest to najtrudniejsze zadanie dema, także przed wyruszeniem do tych podziemi uzbrój się po zęby w najlepszy posiadany sprzęt i tonę butelek z życiem i maną.



Potwory w tym zadaniu oferują najwięcej doświadczenia w demie. Jeśli interesuje Ciebie osiągnięcie maximum możliwego doświadczenia zajrzyj do działu Doświadczenie by zobaczyć ile pracy przed Tobą.


Nagroda:
Pięć punktów do rozdania w wybrane statystyki